سرویس: سیاسی کد خبر: 9275 ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷

یادداشت؛

حفظ امنیت پایگاه های آمریکا در خاورمیانه، مأموریت سالیوان در سفر به عربستان

دیدار منطقه ای سالیوان به دنبال پیگیری خواسته ایالات متحده امریکا در تامین هزینه های نظامی از سعودی ها است که استراتژی بایدن را برای تغییر مواضع نظامی ایالات متحده با همکاری سعودی ها در حمایت از نیروهای نیابتی و گروه های تروریستی را بدنبال خواهد داشت.

حفظ امنیت پایگاه های آمریکا در خاورمیانه، مأموریت سالیوان در سفر به عربستان

به گزارش ابصارخبر، ،آرمان سعیدی تحلیلگر مسائل سیاسی پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما در تازه ترین یادداشت خود به سفر سالیوان به عربستان اشاره کرد و نوشت: سفر سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا به عربستان سعودی می تواند از یک سو حامل ارسال پیام مثبت ایالات متحده امریکا برای مذاکرات هسته ای به ایران باشد و از سویی دیگر منجر به گفتگوهای بین تهران و ریاض برای حل اختلافات باشد.

یقینا دیدار منطقه ای سالیوان به دنبال پیگیری خواسته ایالات متحده امریکا در تامین هزینه های نظامی از سعودی ها است که استراتژی بایدن را برای تغییر مواضع نظامی ایالات متحده امریکا با همکاری سعودی ها در حمایت از نیروهای نیابتی و گروه های تروریستی را بدنبال خواهد داشت.

 از سوی دیگر مشاور امنیت ملی امریکا به امارات نیز سفر کرده است و این سفر این پیام را به یمن دارد که ایالات متحده امریکا برای خارج کردن حوثی های یمن از فهرست گروه های تروریستی برنامه ویژه ای دارد و ائتلاف دوحه و ریاض  در حملات به صنعا را نیز حمایت نخواهد کرد چرا که امنیت نیروهای ایالات متحده امریکا در منطقه برای امریکا اساس و مهم است و از فشارهای گروه های مقاومت بکاهد.

 موضوع دیگر اینکه سالیوان بدنبال حفظ پایگاه های نظامی ایالات متحده امریکا و امنیت این پایگاه ها در منطقه خاورمیانه است که به سادگی امنیت پایگاه های نظامی آمریکا را تهدید نکند.

در کنار همه این مسائل نباید از این مسئله غافل شد که امریکا بدنبال همکاری های امنیتی و اطلاعات با سرویس های امنیتی سعودی ها و امارات با سیا و موساد برای فشار به تهران است.

 

انتهای پیام/ج