نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 9289 ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳

سوگواری سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در اردبیل+ عکس

یک مبلغ اسلامی در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) در اردبیل به تبیین سیره نبوی پرداخت و گفت: سنگین ترین اعمال در ترازوی قیامت، خوش خلقی و صلوات است.

سوگواری سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در اردبیل+ عکس

به گزارش ابصارخبر،  سوگواره سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از مردم دارالارشاد اردبیل با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام حسین حاج حسینی از مبلغان اسلامی اردبیل در مراسم به تبیین سیره نبوی پرداخت و گفت: حفظ سرمایه های معنوی و اخلاقی مهمترین وظیفه مسلمانان است چراکه مراقبت از اخلاق زمینه ساز سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

وی شرکت در مراسم عزاداری و سوگواری برای اهل بیت را یکی از عوامل معرفت افزایی مومنین عنوان کرد و گفت: اگر چشم انسان در این مراسمات به اندازه بال مگس هم خیس شود طهارت باطنی پیدا می کند بنابراین برای حراست از این حال معنوی و پاکی باطنی باید به سمت اخلاق گام بردارد  تا به سرمنزل مقصود رسیده و بال پرواز پیدا کند.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود از بداخلاقی به عنوان عقب گرد نام برد و گفت: یک فعل ناپسند موجب خسران انسان می شود و وی را به عقب باز می گرداند.

حجت الاسلام حسینی به سیره عملی و رفتاری پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) به عنوان اسوه حسنه برای ابدیت بشر مطرح شده است چراکه ایشان با روح ملکوتی و منش زمینی بهترین الگو برای تعالی انسان ها تا ابد است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) در اعلی ترین افق بندگی قرار دارد، گفت: همه ما باید در مسیر زندگی سیره عملی و رفتاری پیامبر اسلام(ص) را الگو قرار دهیم تا با سهم برداری از اخلاقیات پیامبر(ص) به رستگاری برسیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه  الگوبرداری از اخلاق زیبا منجر به رسیدن به خلقت احسن می شود، گفت: سنگین ترین اعمال در ترازوی قیامت ،خوش خلقی و صلوات است.

وی افزود: اخلاق خوب و محبت است که انسان ها را دور هم جمع می کند.

این مبلغ اسلامی به عوامل دوام و استحکام زندگی اشاره کرد و گفت: اصل محبت، مهمترین اصل در دوام زندگی است

وی از اخلاق به عنوان معجزه پیامبر اسلام(ص) نام برد و گفت: کسی که داعیه اخلاق مداری دارد معیار اخلاق وی در شرایط سخت و دشوار مشخص می شود.

این مبلغ اسلامی خلقیات پیامبر اکرم(ص) را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و گفت:  اگر اخلاقر حسنه در جامعه حاکم شود، بداخلاقی ها در جامعه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه اهانت زیبنده انسان نیست، گفت: انسان باید در راه تعالی خود و جامعه همواره تواضع و فروتنی را در زندگی تمرین کند.

 قرائت قرآن کریم،  زیارت بعید حضرت رسول(ص) و مداحی از جمله برنامه های این مراسم معنوی در اردبیل بود.