سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9295 ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸

مدیرکل پست استان اردبیل :

پُستچی ها، فرا زمانی و مکانی هستند/ انتقال بیش از 9میلیون مرسوله پستی در ایام کرونا

مدیرکل پست استان اردبیل از انتقال بیش از 9میلیون مرسوله پستی در ایام کرونا خبرداد و گفت: نامه رسانی از مشاغل سخت و زیان آور است چراکه پستچی ها در راه خدمت به مردم فرا زمانی و مکانی عمل می کنند.

پُستچی ها، فرا زمانی و مکانی هستند/ انتقال بیش از 9میلیون مرسوله پستی در ایام کرونا

به گزارش ابصارخبر، محمد جوادی شیخ احمد مدیرکل پست استان اردبیل همزمان با هفدهم مهرماه روز جهانی پُست ، به تشریح عملکرد اداره کل پست استان اردبیل در ایام کرونا پرداخت و گفت: شروع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های وزارت بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از کرونا باعث رونق فعالیت های اداره کل پست استان شد چراکه اکثر شهروندان استان قسمت عمده ای از خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دادند و در نتیجه با افزایش فروشگاه های اینترنتی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی تعداد و حجم بسته های خرید اینترنتی نیز افزایش چشمگیر یافته و بالتبع ادارات پُست استان باحجم عظیم بسته‌ها و امانات مردمی روبه رو شدند.

افزایش 20درصدی مرسوله های پُستی در سالجاری/ بیش از 9میلیون مرسوله پُستی در ایام کرونا جا به جا شد

وی با بیان اینکه قبل از کرونا اغلب مرسولات شامل مرسولات کاغذی بود، گفت: در طول ایام کرونا و رغبت مردم در این ایام به استفاده از خریدهای اینرنتی موجب شدکالاهای مختلفی توسط ماموران شرکت پست جابجا شده و امانات مردم به خانه هایشان ارسال شود.

جوادی کار پرسنل شرکت پُست در ایام کرونا را همپای مدافعان سلامت عنوان کرد و گفت: پرسنل شرکت پُست از متصدی باجه گرفته تا مامور تجزیه مبادلات و پُستچی ها با ایثار خود ضمن قطع زنجیره کرونا در جامعه، در بحث تامین مایحتاج مردم نیز درخشیدند.

مدیرکل پُست استان اردبیل در ادامه سخنان خود به ارائه آمار و ارقام فعالیت های این اداره کل در ایام کرونا پرداخت و گفت: اداره کل پُست استان اردبیل با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و تلاش های شبانه‌روزی پرسنل خود حتی در ایام تعطیلات نیز روزانه به طور متوسط ۱۲ هزار مرسوله را جابجا کرده است.

وی با بیان اینکه جابجایی مرسولات مردمی اداره کل پُست استان اردبیل در سال گذشته روزانه حدود ۱۰ هزار مرسوله بوده است گفت: بر همین اساس در شش ماه گذشته سال ۹۹ تعداد مرسولات جابجا شده توسط پُست استان اعم از مرسولات وارده و صادره7 میلیون و پانصدو چهار هزار و سیصدو چهل و یک مرسوله بوده ولی در سال ۱۴۰۰ با ۲۰ درصد افزایش به رقم 9میلیون و هفت هزار و پانصدو سی و یک مرسوله افزایش یافته است.

لزوم تجهیز و بروز رسانی  ناوگان حمل و نقل اداره کل پست اردبیل 

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود به حجم عملیات تجزیه و مبادله اداره کل پست استان اردبیل اشاره کرد و گفت: برای توزیع این حجم از عملیات ، ناوگان حمل و نقل اداره کل پست استان از نظر تعداد و ظرفیت خودروها افزایش و توسعه پیدا کرده است.

وی از افزایش خطوط برون استانی خبرداد و گفت: راه اندازی خط مستقیم اردبیل به رشت و برعکس و نیز افزایش نامه رسان های استان به 32 نفر در بخش های دولتی و خصوصی از جمله اقدامات اداره کل پُست استان اردبیل در این ایام بوده است.

مدیرکل پُست استان اردبیل در پایان سخنان خود به چالش های پیش روی این اداره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عمده چالش‌های پیش روی اداره کل پُست استان اردبیل بحث زیرساخت‌ها است چراکه  تنوع خدمات و افزایش روز افزون تعداد مرسولات مستلزم توسعه فضای کار و ماشین‌آلات و استفاده از تکنولوژی های نوین و ابزار و لوازم مکانیزه است.

وی از کمبود تجهیزات روز و تکنولوژی های نوین به عنوان دغدغه های اصلی اداره کل پُست استان اردبیل نام برد و گفت: ایجاد زیرساخت های لازم و بهره برداری از تکنولوژی های نوین لازمه گسترش فضای کار و توسعه سکوهای مبادلاتی مرکز استان و شهرستان ها است.

تجهیز و بازسازی محیط های کار، دغدغه مسئولین پُست استان در عصر تکنولوژی

جوادی عدم اختصاص بودجه و اعتبار از سوی مسئولین استان و کشوری جهت تجهیز و بازسازی محیط های کار را یکی دیگر از دغدغه های اداره کل پُست استان اردبیل برشمرد و گفت: عدم تناسب حجم کار با نیروی انسانی موجود خصوصا در مرکز استان یکی دیگر از مشکلات و دغدغه های مسئولین اداره کل پست استان اردبیل است.

وی به خطرات و سختی های کار نامه رسانی اشاره کرد و گفت:  در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم پیشنهاد می شود کار نامه رسانی جزو مشاغل سخت و زیان آور  محسوب شود چراکه پرسنل شرکت ملی پست شبانه روز در سرما و گرما و شرایط سخت جوی به ویژه در ایام خاصی چون کرونا که مستقیما با ویروس کرونا درگیر بودند جهت فراهم کردن آسایش مردم در تلاش هستند و این کار می تواند به نوعی ارج نهادن به خدمات پرسنل شرکت ملی پست به ویژه نامه رسانان محسوب شود

 

انتهای پیام/ج