سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9336 ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱

امام جمعه اردبیل در جمع مهدی یاوران:

پاتوق های تربیتی برای نوجوانان و جوانان راه اندازی شود/ قصه های تربیتی کهن گرداوری و در جامعه منتشر شوند

امام جمعه اردبیل به تبیین اهمیت کارهای تربیتی در جامعه پرداخت و گفت: امروز راه اندازی پاتوق های تربیتی برای نوجوانان و جوانان لازم است که در این راستا گردآوری قصه های تربیتی کهن نیز راهگشا است.

پاتوق های تربیتی برای نوجوانان و جوانان راه اندازی شود/ قصه های تربیتی کهن گرداوری و در جامعه منتشر شوند

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه اردبیل عصر امروز در جمع مهدی یاوران به بیان ویژگی های منتظران واقعی امام زمان(عج) پرداخت و گفت: امور تربیتی از جمله امور مهم و تاثیرگذار برای آینده کشور است.

وی با بیان اینکه تربیت صالح هر فرد، تاثیر مستقیم بر آینده کشور دارد، گفت: مجموعه فعالیت ها در حوزه تربیت کار مقدسی است چراکه انسان را از عام ظلمت و تاریکی به سمت نور و روشنایی رهنمون می کند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به دوران صدر اسلام و نقش تربیتی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام با کار تربیتی و پرورش انسان های صالح، عصر ظلمت و تاریکی آن زمان را روشن کرد و جهان نوری تازه دمید.

وی از مسئولان استان خواست تا با فراهم کردن زمینه های لازم پاتوق های تربیتی و علمی در جامعه راه اندازی کنند تا نوجوانان با حضور در اماکن تربیتی به انسان های صالح و شایسته تبدیل شوند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه کار تربیتی خدمت به غایت خلقت است، گفت: همه موجودات برای معلمان خیر، استغفار می کنند.

 وی در ادامه سخنان خود به اهمیت کار هادیان تربیتی اشاره کرد و گفت: طبق آیات قرآن کریم، مدال عزت نصیب هادیان می شود.

امام جمعه اردبیل به اهمیت آموزش فن خطابه به نوجوانان به ویژه مهدی یاوران اشاره کرد و گفت: فن خطابه، دانش آموزان را سخنور تربیت می کنند بطوریکه آنها با آموختن علوم دینی مروجان اسلام ناب محمدی در جامعه بویژه فضای مجازی می شوند.

وی از مسئولین امر خواست در کنار آموزش علوم و معارف متداول به مهدی یاوران نسبت به فراگیری زبان خارجه نیز همت کنند چراکه امروز مهدوی یاور مسلط به زبان خارجه می تواند در سطوح مختلف بویژه ارتباطات مجازی تاثیرگذار شوند.

آیت الله عاملی در پایان سخنان خود به اهمیت گردآوری و ترویج قصه های تربیتی اشاره کرد و گفت: قصه های تربیتی برگرفته از متون اسلامی و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) خود کلاس درس اخلاق برای نونهالان و کودکان است چراکه پند و اندرزهای نهفته در قصه های تربیتی، کودکان را به افرادی فاضل و با اخلاق تبدیل کرده و منجر به ایجاد نسل مهدوی در جامعه می شود.

وی به اهمیت نیّت در انجام فعل نیز اشاره کرد و گفت: اگر نیّت ها اصلاح و برای رضای الهی خالص شوند، کارها نیز به بهترین نحو ممکن پیش خواهد رفت.

 دوره های مهدویت در شهرستان های استان برگزار می شود/ اجرای 60 عنوان سرود حماسی مهدی یاوران در برهه انتخابات 

حجت الاسلام نجفی نژاد مسئول بنیاد مهدویت استان اردبیل در ابتدای این مراسم به تشریح کارهای انجام گرفته طی مدت تصدی مسئولیت پرداخت و گفت:  بنیاد مهدویت با بهرمندی از اساتید مجرب کشوری علاوه بر برگزاری دوره های مهدویت برای عموم  یک دوره ویژه برای مربیان و طلاب حوزه های علمیه استان و مربیان تبلیغات اسلامی برگزار کرده است.

وی به کتاب نگین آفرینش نیز اشاره کرد و گفت: با کمک خیرین این کتاب تهیه و در مساجد اردبیل توزیع و تدریس شده است.

مسئول بنیاد مهدویت استان اردبیل از راه اندازی دوره های مدویت در شهرستان های استان اردبیل خبرداد و گفت: این امر مهم  با کمک خیرین و منتظران ظهور در مساجد شهرستان گرمی آغاز شده و بزودی در سایر شهرستان ها نیز برگزار خواهد شد.

وی به برنامه های مهدی یاوران نیز اشاره کرد  گفت: علاوه بر آموزش کتب درسی، دوره های فوق العاده با محتوای تربیتی مهدوی و اعتقادی نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام نجفی نژاد با بیان اینکه مربیان مهدی یاوران، طلبه هستند گفت: این کار در راستای تربیت نسل صالح در جامعه انجام می شود.

وی به برنامه های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار آموزش زبان انگلیسی به مهدی یاوران بستر فعالیت های ورزشی در رشته های فوتبال و تکواندو نیز برای آنها فراهم شده تا ضمن ایجاد طراوت و شادابی، سلامت روحی و جسمی مهدی یاوران نیز تامین شود.

مسئول بنیاد مهدویت استان اردبیل در پایان سخنان خود به فعالیت گروه سرود مهدی یاوران نیز اشاره کرد و گفت: گروه سرود مهدی یاوران تنها در برهه انتخابات با اجرای 60 سرود انقلابی و حماسی در 60 مکان اردبیل منجر به ایحاد شور انتخاباتی در سطج شهرستان شد.

وی  خوستار فراهم شدن زیرساخت های لازم از جمله فضای آموزشی اختصاصی، امکانات آموزشی و ورزشی  برای ادامه فعالیت مهدی یاوران شد و گفت: اختصاص بودجه تربیتی و فرهنگی در کنار تفاهم همکاری با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا راهگشا خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج


نظرات بازدیدکنندگان

محمدحسین نجفی نژاد
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱

ما خیلی کیف کردبم و خیلی خوب بود

مدیر
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰

ممنون