نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 9341 ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل:

قوی شدن و مقاومت بهترین راه برای مقابله با استکبار جهانی است/ براندازی، دیپلماسی آمریکایی است

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل با بیان اینکه امروز استکبار ستیزی در افکار، رفتار و گرایشات ملت ایران از جایگاه مهمی برخوردار است، گفت: حقیقت این است که در افکار ملت ایران تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست چراکه دو جناح جمهوری خواه و دموکرات در این کشور به دنبال از پای انداختن ملت ایران هستند.

قوی شدن و مقاومت بهترین راه برای مقابله با استکبار جهانی است/ براندازی، دیپلماسی آمریکایی است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به اهمیت جهاد تبیین در قضیه ۱۳ آبان برای نسل فعلی و نسل های آینده انقلاب اسلامی که که آن روزهای ماندگار در تاریخ ایران اسلامی را درک نکردند پرداخت و گفت: وقایع متعددی که پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی در ۱۳ آبان برای کشور رخ داده همگی آنها حول محور استکبار ستیزی بوده است.

وی به ۱۳ آبان سال ۴۲ اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در ۱۳ آبان سال ۴۲ در اعتراض به لایجه کاپیتالاسیون تبعید شد.

حجت الاسلام سید سیاح گفت: تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان در راه مبارزه با استکبار پیش از انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و این موضوع مهم نیاز به تبیین دارد.

وی به وقایع ۱۳ آبان سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی در واقع در راستای مبارزه با استکبار بود.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل با بیان اینکه امروز استکبار ستیزی در افکار، رفتار و گرایشات ملت ایران از جایگاه مهمی برخوردار است، گفت: طبق نظرسنجی مشترک  دانشگاه مریلند و مرکز ایران پل که در مهرماه ۱۴۰۰ انجام گرفت، ۸۵درصد مردم تصویری نامطلوب از آمریکا دارند.

وی افزود: در این نظرسنجی خاطرنشان شده است که ایرانی ها به سیاست جدید دولتشان که نگاه به شرق است  رویکرد مثبتی دارند.

حجت الاسلام سید سیاح گفت: حقیقت این است که در افکار ملت ایران تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست چراکه دو جناح جمهوری خواه و دموکرات در این کشور به دنبال از پای انداختن ملت ایران هستند و فقط شیوه ها و شخصیت ها در هر دو جریان آمریکایی متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه های مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: امروز بهترین راه مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکا را می توان در دو مقوله قوی شدن  و مقاومت خلاصه کرد.

این مبلغ اسلامی به مقوله قوی شدن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که توان موشکی جمهوری اسلامی و قدرت نظامی ایران  سایه جنگ را از سر ملت ایران دور کرد.

وی از دست یابی به واکسن بومی کرونا نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی در برابر استکبار نام برد و گفت: در این برهه از تاریخ که جهان درگیر ویروس منحوس کرونا شده است دشمنان از دادن ماسک و دارو به ایران خودداری می کردند ولی زمانیکه دانشمندان کشور به واکسن بومی کرونا دست پیدا کردند، آمریکا مجبور به حذف تحریم در این زمینه شد.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل به ماجرای دزدیدن نفت ایران توسط آمریکا و فرار آنها برابر نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: همین امروز تمام رسانه های دنیا غلبه سپاه پاسداران به ارتش سرتا پا دزد آمریکایی در جریان سرقت محموله نفتی ایران را مخابره کردن  که نشان از قدرت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام سید سیاح در ادامه سخنان خود به مولفه مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: مقاومت که بهترین گزینه برای مقابله با مذاکره یک طرفه  و استبدادی آمریکایی است یکی از راه های مقابله با استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه تنها مذاکره سالم و دوطرفه که به نفع ملت ایران است مورد قبول است، گفت: با مذاکره ای که مستبدانه درصدد از بین بردن حق ملت ایران در عرصه های مختلف است مقابله خواهیم کرد و بهترین ره مقابله نیز قوی شدن در کنار مقاومت است.

این هادی سیاسی به سخنان رئیس جمهور آمریکا در این زمینه اشاره کرد و گفت: بایدن رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ به صراحت اعلام کرد که با آلمان، انگلیس و فرانسه توافق کردیم که بهترین راه مقابله با ایران دیپلماسی است،در حالیکه هدف آنها از مذاکره و دیپلماسی مقابله با ایران و از بین بردن حقوق مسلم ملت ایران است.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی بارها ثابت کرده اند که مانع پیشرفت ملت ایران هستند، گفت: منظور آنها از دیپلماسی افزودن بر  مشکلات  پرونده هسته ای ایران و افزودن تحریم ها است.

وی به مذاکرات شخصیت های فلسطینی با آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اگر مذاکره با آمریکا مطلوب و سازنده است چرا فلسطین بعد از این همه مذاکره با آمریکا و رژیم صهیونیستی به جایی نرسیده و گشایشی برای فلسطینی ها جهت بازگشت به وطن  و آزادسازی میهن شان انجام نگرفته است.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به ضرورت و دلایل استکبار ستیزی نیز اشاره کرد و گفت: استکبار ستیزی که در قرآن کریم نیز به آن پرداخت شده است هم دلیل عقلی دارد و هم دلیل تاریخی چراکه مبارزه با ظلم و استکبار لازمه حیات انسانی است.

وی به تشریح دلیل عقلی مبارزه با استکبار و ظالم پرداخت و گفت: مبارزه با ظالم لازمه حیات است.

حجت الاسلام سید سیاح به دلیل تاریخی مبارزه با استکبار نیز اشاره کرد و گفت: ملت ایران جنایات مختلف استکبار علیه ایران اسلامی درطول تاریخ را فراموش نخواهد کرد.

وی به گوشه هایی از سیاهه جنایان آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ و تحمیل کاپیتالاسیون قبل از انقلاب اسلامی و تحریک صدام به جنگ با ایران ، تحریم های سنگین، سرنگونی هواپیمای مسافربری، حمایت و پناه دادن به منافقین ، طراجی کودتای مخملی در سال ۸۸، نقض تعهد برجام و فشار حداکثری بر ملت ایران در کنار حمایت از رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای و عملیات خرابکارانه در مراکز هسته ای بعد از انقلاب اسلامی نمونه های بارز ظلم استکبار بر ملت ایران اسلات که تا ابد تاریخ فراموش نخواهد شد.