سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9343 ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

در یادواره شهدای عملیات والفجر4 مطرح شد؛

محافظه‌کاری مسئولان بزرگترین آفت برای کشور است

مسئول کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل از محافظه کاری به عنوان بزرگترین آفت برای کشور نام برد و گفت: امروز مسئولان کشور نباید محافظه کار باشند و باید با تمام وجود به اسلام و کشور خدمت کنند.

محافظه‌کاری مسئولان بزرگترین آفت برای کشور است

،یادواره شهدای عملیات والفجر 4 همزمان با سالروز شهادت سردار شهید شاپور برزگر از فرماندهان اردبیلی دوران دفاع مقدس  و روز ملی استکبار ستیزی با سخنرانی سردار غلامعسگر کریمیان مسئول کنگره شهدای استان اردبیل در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد.

، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) ظهر امروز در یادواره شهدای والفجر 4 به لزوم تداوم استکبار ستیزی در جامعه پرداخت و گفت: 13 آبان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در کشور منشا تحولات اساسی بوده است.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 در واقع برچیدن لانه توطئه چینی برای انقلاب اسلامی بود، گفت:13 آبان در واقع یادآور ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در برهه های حساس و تاریخی کشور است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)به سالروز شهادت سردار شهید شاپور برزگر اشاره کرد و گفت: این فرمانده اردبیلی که مسئول محور عملیات والفجر 4 بود در 13 آبان 62 به شهادت رسید

وی به سالروز شهادت ضیاءالدین ذاکر خلبان اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: این قهرمان ملی نیز پس از رشادت های فراوان در دوران دفع مقدس در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور در 6 آبان 59 به شهادت رسید.

سردار محمدی اصل به سالروز شهادت شهید غفور جدی نیز اشاره کرد و کرد: این خلبان اردبیلی در 17 ابان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان اشاره کرد و گفت:تسخیر لانه جاسوسی انقلابی دیگر بود که به ملت ایران نشان داد آمریکا همواره علیه منافع و امنیت کشورمان فعالیت می‌کرده است. اقدام تحسین برانگیز دانشجویان پیرو خط امام، خط بطلانی بر تفکرات واهی سردمداران آمریکایی بود.

سردار غلامحسین کریمیان مسئول کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل ظهر امروز در یادواره شهدای عملیات والفجر ۴ که با حضور جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران با رعایت پروتکل های بهداشتی  و فاصله گزذاری اجتماعی ویژه ایام کرونا در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد ضمن گرامیداشت ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام در این عملیات به اهمیت پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: بهترین پدآفند، آفند است و این روش باید در کلیه حوزه‌ها بر علیه دشمنان به کار گرفته شود.

وی افزود: دست جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اعم از اعتقادی، سیاسی، امنیتی و نظامی پر است و‌ از این رو نباید به دشمنان مجال راحتی داد.

مسئول کنگره بزرگداشت شهدای  استان اردبیل به جریان نفوذ اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در طول یک دهه گذشته بارها و بارها نسبت به جریان نفوذ هشدار دادند ولی متاسفانه تاکنون توجه‌ لازم به این مسئله مهم نشده است بطوریکه حتی رخنه جریان نفوذ را نیز در بعضی حوزه ها شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه هنوز هم برخی مسئولان به اهمیت این موضوع مهم پی نبرده اند، گفت: باید مسئله جریان نفوذ را در کشورمان پذیرفت و یک راهکار کلی  برای از بین بردن منافذ را در دستور کار داد.

کریمیان در ادامه سخنان خود به نبرد فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت:اگر در این جنگ غفلت کنیم ، آسیب های وارد شده جبران ناپذیر خواهد شد.

وی نیاز سنجی  و آسیب شناسی در حوزه جنگ نرم و فرهنگی را ضروری و لازم برشمرد و گفت: باید در این خصوص تدبیر شود بطوریکه عالمانه جایگاه اردبیل در عرصه های فرهنگ و اعتقاد و آسیب های اجتماعی  دقیق معلوم و نسبت به تقویت و ارتقای آن اقدام شود.

مسئول کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل به ویژگی های برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های یادواره برای شهدا احصای مشکلات و ارائه راهکار برای رفع مشکلات است چراکه خواسته شهدا از مسئولین رفع مشکلات مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جنگ نرم اشاره کرد و گفت:کیسینجر وزیر اسبق امور خارجه ایالات متحده آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا زمانی معتقد بود که  کارکرد یک ناو جنگی از هزار دیپلمات کارکشته در مناطق مختلف جهان بهتر است اما امروز بایدن رئیس جمهور همیشه خواب آلود آمریکا سخن از مذاکره به میان می اورد.

سردار کریمیان به گزینه های روی میز آمریکا اشاره کرد و گفت:در مقابل تجهیزات روز نظامی امریکا و همدستانش، ملت ایران اسلامی با توکل بر خدا و توسل بر ائمه معصومین(ع) با بهره گیری از 44 سال تجربه مقابله با استکبار آماده رویارویی با دشمنان اسلام و انقلاب است چراکه ایران اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری از قدرت بازدارندگی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروز غفلت مسئولین پذیرفتنی نیست، گفت: در گذشته ای نه چندان دور برخی مسئولین بر اثر غفلت ها و نقص های موجود در قوانین  مرتکب خیانت و فساد در کشور شده اند ولی در کنار آنها مسئولینی نیز بوده اند که در اوج گمنامی با جان و دل در راه اعتلای وطن تلاش کردند و زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرده اند.

وی با بیان اینکه همواره باید تلاش کنیم تا اسم افراد خادم ملت در ذهن مردم ماندگار شود، گفت: امروز دشمن درصدد است تا با استفاده از همه فرصت ها تنها خیانت ها و فسادهای معدود مسئولین خائن به ملت که در همه جای جهان وجود دارند در ذهن مردم بماند تا خادمین به ملت فراموش شوند بنابراین امروز وظیفه ما در برابر صیانت از خادمین به ملت و انقلاب سنگین تر از هر زمان دیگری است.

مسئول کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جابجایی حقیقت، وارونه سازی حق و باطل،شبهه افکنی ها امروز در دستور کار عملیات روانی دشمنان اسلام قرار دارد تا با تنزل تفکر و تعقل  منجر بعه تغییر رفتار ها و عملکرد مردم شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به راهکاری های مقابله با توطئه های دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: دشمن شناسی در کنار جریان شناسی  برای طرح ریزی درست مقابله با دشمنان  لازم و ضروری است.

سردار کریمیان به راه های نفوذ دشمن در انسان ها  و شخصیت ها اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با استفاده از تکنولوژی روز  از هر شیوه های به جمع آوری اطلاعات از افراد مختلف استفاده می کند تا در صورت لزوم بتواند با تنفوذ در آنها به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه اطلاعات غلط  مساوی با طرح ریزی و اجرای غلط است، گفت: در این صورت عملیات ها ناموفق می شوند.

مسئول کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل از انسجام ملی به عنوان مولفه اصلی قدرت ملی نام برد و گفت: امروز انسجام ملی، هدف استکبار در عملیات های مختلف جنگ نرم است و در این راستا با استفاده از تفرقه افکنی درصدد برهم زدن انسجام و وحدت ملی هستند.

سردار کریمان به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ امروز از هر گلویی که ندای اختلاف بیاید، آن گلو خائن است.

وی از محافظه کاری به عنوان  بزرگترین آفت برای کشور نام برد و گفت: امروز مسئولان کشور نباید محافظه کار باشند و باید با تمام وجود به اسلام و کشور خدمت کنند.

 بزرگترین آفت برای کشور است در پایان سخنان خود روشنگری و شفاف سازی را یکی از راههای خدمت به مردم نام برد و گفت: اگر مسئولی مشکلی و یا ریگی به کفش دارد و از شفاف سازی می ترسدداوطلبانه از صحنه خارج شده و میدان را به افراد شایسته تر بسپارد..

وی افزود: امروز باید همه تلاش کنند تا با تقویت روحیه حقیقت یابی، مطالبه گری  را در سربازان انقلاب تقویت کنند چراکه آشنایی با شیوه های مطالبه گری منجر به اثرگذاری بیشتر در جامعه می شود.

سخنرانی، شعرخوانی، مداحی و رونمایی از موشن گرافیک استکبارستیزی از جمله برنامه های این مراسم بود.