نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9345 ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷

یک پژوهشگر عرصه مدیریت جهادی:

خودکنترلی، مهمترین عامل یک مدیر در فساد ستیزی است/ مواضع انقلابی اولویت اول مدیران جهادی است

یک پژوهشگر عرصه مدیریت جهادی به ویژگی های مدیران جهادی اشاره کرد و با بیان اینکه اتخاذ مواضع انقلابی اولویت اول مدیران جهادی است، گفت: مُدل کارهای جهادی شبیه کارهای هیئتی است.

خودکنترلی، مهمترین عامل یک مدیر در فساد ستیزی است/ مواضع انقلابی اولویت اول مدیران جهادی است

به گزارش ابصارخبر، دکتر علی خانی پژوهشگر مدیریت جهادی  به تبیین ویژگی های یک مدیر جهادی و موفق پرداخت و گفت:خدا محوری و ولایتمداری لازمه مدیران جهادی هستند چراکه  اخلاص در کارها عامل پیش برنده است.

وی از انگیزه الهی داشتن، کار را برای رضای الهی انجام دادن به عنوان لازمه فرد جهادی نام برد و گفت: انسان از خود عالی و خود دانی ترکیب یافته است بنابر این باید همواره تلاش کند تا خود عالی در وجودش غلبه کند تا با تسلط عقلانیت بتواند به نتایج مثبت برسد.

این پژوهشگر عرصه مدیریت جهادی  با بیان اینکه اعتماد به خود دانی، افتادن در ظلمت و تاریکی است، گفت: انسان باید در راستای بندگی برای خداوند حرکت کند و برای کسب رضای الهی تلاش کند.

وی به مدیریت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت:  مهمترین مسئله در مدیریت جهادی، « بیایید » است، یعنی اینکه من جلوتر رفتم شما هم پشت سر من بیایید نه اینکه  من هستم شما بروید این لفظ در مدیر جهادی کاربردی ندارد.

خانی از مردمی بودن و ساده زیستی به عنوان لازمه مدیر جهادی نام برد و گفت: کمال ، پایان ناپذیر است و همه نیاز به هدایت دارند.

وی با بیان اینکه یک مدیر در بالاترین سطح اطلاعاتی حوزه مربوط به خود قرار دارد، گفت:  از این رو یک مدیر بهتر می تواند هدف را تبیین و پیگیری کند.

این پژوهشگر عرصه مدیریت جهادی  از انتقاد پذیری به عنوان لازمه یک مدیر جهادی نام برد و گفت:  نکته مهم در بحث انتقاد پذیری ارتباط مستمر با انتقاد کنندگان است.

خانی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه ارتباط زندگی فردی با سازمانی در کشور های غربی و ژاپن پرداخت و گفت: بر خلاف کشورهای غربی در ژاپن زندگی فردی با زندگی سازمانی مرتبط است و همین عامل باعث موفقیت آنها شده است.

وی به رشد و تقویت سازمانی افراد جهادی اشاره کرد و گفت: فردی که در حال رشد سازمانی است در حالی که انتقاد پذیر باشد می تواند  مشکلات را فهمیده و اثرگذار شود.

این پژوهشگر عرصه مدیریت جهادی  به جوان گرایی در تشکیلات نیز اشاره کرد و گفت: در کنار جوان گرایی باید به شایسته سالاری نیز توجه شود چراکه اگر این دو رکن مهم در سازمان رعایت شود موجب پیشرفت می شود چراکه اینده نگری نیز مطرح می شود.

وی به چینش کابینه سیزدهم اشاره کرد و گفت: مدیرانی چون میرکاظمی و قاسمی از دولت هشتم و دهم  که سرکار هستند الان به مرز 60 و 70 سالگی رسیدند  و باید افرادی چون خان دوزی و عبدالملکی به بدنه دولت تزریق می شدند تا در آینده با کمود مدیر جهادی مواجه نشویم .

خانی به ساختار پایگاه های مقاومت بسیج نیز اشاره کرد و گفت: چون مداوم به این پایگاه ها نیروهای جوان تزریق می شود پویایی  و نشاط همراه با تجربه و جوانی در جریان است و امور به نحو احسن پیگیری و اجرا می شود.

وی به بحث فساد ستیزی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث مبارزه با فساد عامل خودکنترلی پیش رونده است. چراکه همه آدم ها نیاز به کنترل دارند  و این موضوع در عصر ارتباطات نیز حایز اهمیت است.

خانی نفوذ در دلها را یادآور شد و گفت: نفوذ در دلها با خود کنترلی بوجود می آید.

این استاد دانشگاه  در ادامه سخنان خود به تفاوت کنترل و مچ گیری در بحث مدیریتی پرداخت و گفت: در مدیریت جهادی  کنترل به معنای مچ گیری نیست بلکه دستگیری است به این معنی که مشکلات شناسایی و موانع برطرف شود و کار پیش برود، در حالیکه در مچ گیری به دنبال حذف خیانت ها هستیم.

وی حساسیت به بیت المال در مدبران جهادی را متذکر شد و گفت: انسان  در حوزه کاری  نیز بیت المال محسوب می شود بطوریکه سلامتی و وقت و زمان وی ارزشمند و مهم است

خانی به عدالت سازمانی نیز اشاره کرد و گفت:  اگر عدالت رعایت نشود کارها پیش نمی روند.

این پژوهشگر عرصه مدیریت جهادی از خود کنترلی  و تقوا و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان عوامل پیشرفت و تعالی جامعه نام برد و گفت:  ما مامور به انجام تکلیف هستیم لذا اگر نتیجه مورد انتظار محقق نشود تلاش و کوشش ها  هیچ وقت به هدر نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه آرمان خواهی مهم است، گفت: در مدیریت جهادی، مواضع انقلاب بر مواضع فردی ارجحیت دارد.

این استاد دانشگاه به واقع نگری نیز اشاره کرد و گفت: بعضی مواقع واقعیت ها باعث می شود تا آرمان محقق نشود  در چنین مواقعی باید تلاش کنیم تا واقعیت ها را برای تحقق آرمان عوض کنیم تا هدف به سرانجام برسد.

این پژوهشگر عرصه مدیریت جهادی  در پایان سخنان خود به مُدل تقسیم کار در کار جهادی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مُدل کارهای جهادی شبیه کارهای  هیئتی است، گفت: در مدیریت جهادی کارها بر اساس هیئتی پیش می رود  بطوریکه اگر یکی از جهادگران با مشکل مواجهه شد و بقیه هیئتی عمل کرده و هرکس قسمتی از کار را بر عهده می گیرد تا خللی در  ماموریت ایجاد نشود.

 

انتهای پیام/ج