نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9377 ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸

مانور زلزله در مدارس جعفرآبادمغان + عکس

همزمان با دیگر نقاط کشور، مانور زلزله در مدارس جعفرآبادمغان برگزار شد.

مانور زلزله در مدارس جعفرآبادمغان + عکس

به گزارش ابصارخبر، علیرضا فداکار  رئیس آموزش و پرورش جعفرآباد مغان از برگزاری مانور زلزله در  مدارس این شهر خبرداد و گفت: توانایی‌ها و توانمندی‌های خود را در زمان حوادث مورد ارزیابی قرار دهیم هر ساله برگزاری مانور زلزله را در ردیف یکی از مهمترین برنامه‌های آموزشی در مدارس این شهر قرار دارد.

وی گفت: روز هشتم آذرماه روز مانور زلزله و ایمنی در مدارس در تقویم ملی کشور ثبت شده است و دانش‌آموزان در این طرح آموزشی ، ایمنی با نحوه پناهگیری، کمک‌رسانی به مصدومان و تخلیه فضای آموزشی در کنار چگونگی حفظ آرامش خود در هنگام بروز حوادث طبیعی چون زلزله آشنایی پیدا می‌کنند و مهارت می آموزند.

وی تاکید کرد: در اجرای این طرح به دنبال این هستیم تا دانش‌آموزان آنچه را که آموزش می‌بینند به خانواده‌ها و اطرافیان انتقال دهند تا در بروز حوادث طبیعی سطح آسیب‌ها و خسارات کاهش پیدا کند و افراد از آمادگی و مهارت لازم برخوردار باشند.

فداکار اظهار داشت: در بحث آموزش خصوصا در مدارس که محل آموزش و پرورش دانش آموزان و آینده سازان کشور است فرهنگ سازی مناسب شکل بگیرد و این حساسیت در ذهن دانش آموزان ایجاد شود .

این مانور با همکاری آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی،اورژانس ،شبکه بهداشت ، اداره آموزش وپرورش درمدرسه پسرانه مالک اشتر چالماکندی برگزارشد.