نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9509 ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹

در نشست مجمع جهادگران استان اردبیل با استاندار مطرح شد؛

فرمانداران اردبیل در کنار جهادگران قرار گیرند/ لزوم تهیه بانک اطلاعاتی مناطق محروم استان /گروه های جهادی بسیج آماده کمک به دولت برای حل مشکلات مردم

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل گفت:گروه های جهادی بسیج استان آماده کمک‌ به دولت برای حل و فصل مسائل و مشکلات مردم هستند.

فرمانداران اردبیل در کنار جهادگران  قرار گیرند/ لزوم تهیه بانک اطلاعاتی مناطق محروم استان /گروه های جهادی بسیج آماده کمک به دولت برای حل مشکلات مردم

به گزارش ابصارخبر،نشست مجمع جهادگران استان اردبیل با حضور مسئولین گروه های جهادی اقشار مختلف، سید حامد عاملی استاندار اردبیل، شکر عبدی جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل،علی پیرجاهد  مسئول سازمان بسیج سازندگی در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه با بیان اینکه مجمع مشورتی و هماهنگی گروه‌های جهادی با ادارات تشکیل می شود، افزود: این مجمع علاوه بر هماهنگی ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی در گسترش فرهنگ نوعدوستی و جهادی در جامعه نیز اثرگذار خواهند بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه فرمانداران استان اردبیل برای محرومیت زدایی در کنار جهادگران باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌های واگذاری کارهای خود با هدف رفع مشکلات مردم این برنامه‌ها را به گروه‌های جهادی ارجاع دهند.

عاملی به برخی نیازمندی‌های اولویت‌دار استان از جمله آب برای مشارکت گروه‌های جهادی اشاره کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی جهادگران شد.

وی تصریح کرد: اقدام جهادی علاوه بر تامین نیازمندی‌های مردم در حوزه فرهنگ هم نیاز بوده و لازم است فعالیت‌های جهادی در این حوزه نیز با ورود برای تربیت جوانان و نوجوانان سوق داده شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: وجود فقر فرهنگی در برخی نقاط نباید مانع از تعلیم و تربیت جوانان و استفاده از استعدادهای نیروی انسانی شود و در این راستا تقویت جهادگری فرهنگی امری اجتناب ناپذیر است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه گروه‌های جهادی بسیج ، ادامه این راه را در محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان حائز اهمیت دانست.

در این نشست چند نفر از اعضای گروه‌های جهادی با بیان مشکلات خود در جریان اجرای طرح‌ها خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در اقدامات شدند.

فرمانداران اردبیل در کنار جهادگران باشند/ تهیه بانک اطلاعاتی مناطق محروم استان

 مهدی اصلانی زاویه در نشست صمیمی جهادگران استان با استاندار اردبیل که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد،اظهار کرد:شوراهای جهادی و مجمع جهادگران استان نمایندگان واقعی گروه های جهادی و بدنه مردمی بسیج سازندگی هستند که با برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور انتخاب می شوند.

وی بیان کرد:پرچم پرعزت جهاد با همت جوانان مومن و انقلابی در هر گوشه ای از این استان برافراشته شده است و در تمامی بحران ها و سختی ها‌،گروه های جهادی بسیج  تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند.

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل تصریح کرد:ابتکارات نو و خلاق گروه های جهادی بسیج استان در عرصه های خدمت رسانی،این استان را از استان های پیشرو در امر جهادی  کرده است.

ابداع ایده تولید ماسک خانگی توسط جهادگران اردبیلی در کشور  

اصلانی افزود:در شرایط سخت کرونایی و کمبود ماسک در سطح کشور،ایده تولید ماسک خانگی برای اولین در استان اردبیل ابداع شد و کمبود ماسک توسط کارگاه های تولید ماسک خانگی گروه های جهادی در استان برطرف شد.

وی گفت:‌به صورت ابتکاری پویش های خلاقانه و متعددی مثل پویش نذر سلامت،احسان نان صلواتی،‌پویش نذر خون و پویش های مختلف دیگر در قالب نهضت کمک های مومنانه در استان اجرایی شد که زمینه خدمت رسانی به مردم را فراهم کرد.

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل تصریح کرد:در شرایط بحرانی و سخت  کرونا،تغسیل و تدفین اموات کرونایی توسط طلاب و روحانیون جهادی در استان انجام گرفت که اقدامی ارزشمند توسط طلاب جهادی بود.

اعزام ۲۱ گروه جهادی استان اردبیل به مناطق سیل زده معمولان لرستان  

اصلانی عنوان کرد:تعداد ۲۱ گروه جهادی استان اردبیل با طی مسافت هزار و ۶۰ کیلومتری به بخش سیل زده معمولان استان لرستان اعزام شدند که در ساخت و تکمیل خانه های سیل زدگان نقش آفرینی کردند.

وی بیان کرد:در کنار عمران و آبادانی مناطق محروم،ارائه خدمات متعدد فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار نیز برای تربیت نسل آینده‌ ساز کشور صورت گرفته است.

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل تصریح کرد:برگزاری پویش بزرگ " رای من هدیه به قاسم" در آستانه انتخابات ریاست جمهوری توسط گروه های جهادی از اقدامات جهادی فاخر جهادگران استان بود که به صورت ابتکاری و با مشارکت گسترده مردم برگزار شد.

اصلانی افزود:آبرسانی سیار به روستاها و قشلاقات درگیر تنش آبی با مشارکت گروه های جهادی و رزمندگان تیپ ۳۷ حضرت عباس(ع) استان از جمله تلاش های جهادی صورت گرفته در سال جاری بوده است.

لزوم حمایت و پشتیبانی دولت از جریان جهادی در استان اردبیل  

وی گفت:امروز گروه های جهادی بسیج استان آماده کمک به دولت برای حل و فصل مسائل و مشکلات ولی نعمتان انقلاب هستند.

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام ۹ ماده ای به گروه های جهادی به لزوم حمایت دستگاه های قدر به پشتیبان از گروه های جهادی تاکید می کند فلذاحمایت و پشتیبانی از جریان جهادی و حل و فصل موانع و مشکلات گروه های جهادی مهم و حائز اهمیت است و زمینه را برای خدمات رسانی بیشتر به مردم فراهم می کند.

اصلانی با اشاره به اهمیت تشکیل مجمع مشورتی جهادی در استانداری اردبیل،افزود:از استاندار اردبیل انتظار داریم هماهنگی لازم را با فرمانداران و مدیران کل استان جهت پشتیانی از گروه های جهادی بعمل آورد و در مجمعی مشورتی مسائل و مشکلات موجود بررسی و برطرف شود.

انتهای پیام/ج