سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9524 ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

فراخوان طراحی آرم و لوگوی اختصاصی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل منتشر شد+پوستر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از انتشار فراخوان طراحی آرم و لوگوی اختصاصی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل خبرداد و گفت: علاقمندان تا ۱۳ بهمن ماه می توانند طرح های خود را به دبیرخانه کمیته فرهنگی و هنری ارسال کنند.

فراخوان طراحی آرم و لوگوی اختصاصی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل منتشر شد+پوستر

به گزارش ابصارخبر، عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد از اعلام فراخوان طراحی آرم و لوگوی اختصاصی کنگره ملی شهدای استان اردبیل خبر داد و گفت: این فراخوان در راستای  مردمی برگزار کردن برنامه های کنگره ملی شهدای استان اردبیل ارائه شد تا همه علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت از سراسر کشور بتوانند  با ارائه طرح ها و ایده های خود در برگزاری این کنگره بزرگ نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه سخنان خود به مولفه های آرم و لوگوی برگزیده  کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اشاره کرد و گفت: توجه به مولفه های دینی، مذهبی و  فرهنگ  و نمادهای بومی دارالارشاد اردبیل که نمایانگر اردبیل به عنوان دیار شهید پرور باشد ملاک طرح های برگزیده است.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات فراخوان طراحی نشان ویژگی کنگره ملی شهدای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از بین طرح های ارسالی ۳۴ طرح برگزیده که به مرحله نهایی راه یافته اند در قالب نمایشگاه اختصاصی در اجلاسیه نهایی به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه  هر هنرمند می تواند ۳ اثر به دبیرخانه کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل ارسال کند، گفت: آثار ارسالی باید مطابق با نمادهای ایثار و شهادت بوده و قابلیت استفاده در مجامع علمی و بین‌المللی را داشته باشد و توانایی،تبدیل به آثار حجمی از جمله  مهر و تندیس را نیز داشته باشد.

بحرالعلومی به مهلت دریافت آثار نیز اشاره کرد و گفت: علاقمندان از سراسر کشور می توانند آثار خود را تا ۱۳ بهمن ماه به دبیرخانه کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل  و پست الکترونیکی  Ard۳۴۰۰shahid@chmail.ir ارسال و یا به نشانی مجازی Ard۳۴۰۰shahid در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه به صاحبان طرح های برگزیده اول تا سوم هدایای نقدی اهدا خواهد شد، گفت: نفر اول این فراخوان علاوه بر تندیس کنگره و لوح افتخار مبلغ سی میلیون ریال به نفر دوم بیست میلیون ریال، نفر سوم ده میلیون ریال  و به ۵ نشان منتخب نیز  هرکدام پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در پایان سخنان خود به تبیین اهمیت طراحی آرم و نشان ویژه کنگره ملی شهدای استان اردبیل به صورت مردمی و در قالب فراخوان پرداخت و گفت: این فراخوان به عنوان اولین اقدام عملی و میدانی در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل  علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه هنری، دانشجویان و جوانان جویای نام در حوزه طراحی را نیز به چالش می کشاند تا با بهره گیری از درون مایه های فکری و مذهبی خود آثار هنری زیبا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خلق کنند.

انتهای پیام/