نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 9562 ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

با سخنرانی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور برگزار شد؛

اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» در دانشگاه محقق اردبیلی

اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» با ابتکار دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل برگزار شد.

اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش ابصارخبر،  اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» یا حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و سخنرانی مجازی حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: این همایش به ابتکار و پیشنهاد آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدأ همه تحولات و کارخانه انسان‌سازی توصیف کردند که شاید بهترین سخن در مورد دانشگاه آرمانی باشد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۷ محور را مطرح کردند که در همه آنها دانشگاه نقش‌آفرین است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ابراز امیدواری کرد: این همایش، در مورد دانشگاه آرمانی گفتمان‌سازی کند تا در سال‌های آینده شاهد ارائه مدل‌های مناسبی برای دانشگاه باشیم.


حجت‌الاسلام‌ عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول

 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: دانشگاه آرمانی باید بر پایه علم و عمل تأسیس شود تا بتواند با علم خود، مشکلات جامعه را مرتفع کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آرمانی دانشگاهی است که بتواند سرنوشت و آینده کشور را تأمین کند، اضافه کرد: هر کشوری که پیشرفت کرده است با علم به این مهم دست پیدا کرده است.
حسنی با بیان اینکه تربیت نسل سالم از دیگر مسئولیت‌های مهم دانشگاه آرمانی است، ادامه داد: ترویج مبانی دینی و اسلامی در جامعه هم از مأموریت‌های مهم دانشگاه آرمانی است.
 

دکتر محمد حسن‌زاده رئیس اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: رفتار سازمانی و دانشگاه آرمانی، توانمندسازی فرهنگی و دانشگاه آرمانی، دین و دانشگاه آرمانی، ارتباطات بین‌المللی و دانشگاه آرمانی، توسعه پایدار و دانشگاه آرمانی، بانوان و دانشگاه آرمانی، روان‌شناسی و مشاوره و دانشگاه آرمانی، فلسفه تربیتی و دانشگاه آرمانی، تاریخ و ادبیات و دانشگاه آرمانی و دانشگاه آرمانی و بصیرت سیاسی محورهای این همایش بودند.
وی اضافه کرد: هدف دیگر این همایش، حساس کردن جامعه دانشگاهی نسبت به محورهای این همایش است و باید بدنه آموزش عالی کشور بازتعریفی در مأموریت‌هایش داشته باشد تا از نگاه تک‌بعدی علمی به نگاه جامع برسد.
رئیس اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» ادامه داد: در این همایش بیش از ۱۰۰ مقاله از ۲۰ دانشگاه کشور مورد پذیرش قرار گرفت.


یادآور می‌شود که تعدادی از مقالات ارسالی به‌صورت پنل تخصصی در این همایش ارائه شد و از مقالات برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام/ج