سرویس: حسینیه شهدا کد خبر: 9592 ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

مادر شهیدان عرش نشین،به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان حسینعلی و عقیل عرش نشین پس از تحمل سالها رنج دوری به فرزندان شهیدش پیوست.

مادر شهیدان عرش نشین،به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش ابصارخبر، شادروان حاجیه خانم طاهره عرش نشین مادر شهیدان گرانقدر حسینعلی و عقیل عرش نشین پس از تحمل سالها رنج دوری به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و تدفین این مادر والامقام ساعت 11 قبل از ظهر روز دوشنبه 9 اسفندماه در گلزار شهدای بهشت فاطمه اردبیل برگزار خواهد شد.

مروری بر زندگینامه شهید عقيل عرش ‏نشين‏ از فرماندهان سپاه اردبیل

عقیل عرش نشین ۴ آذر۱۳۴۲ در خانواده ای متوسط در شهرستان اردبیل به دنیا آمد.بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عقیل در سن ۱۸ سالگی (سال۱۳۶۰) به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و هم زمان در پایگاه بسیج محل نیز به فعالیت پرداخت.در سن ۱۹ سالگی برای اولین بار به جمع بسیجیان در جبهه ها پیوست ودر مناطق عملیاتی حضور یافت. در این اعزام، از سوی سپاه پاسداران اردبیل عازم تیپ ویژه ی این شهرستان شد.
عقیل عرش نشین، در خصوص ضرورت حضور در جبهه معتقد بود که «قرآن،اسلام وناموس مردم در خطر است، ماندن فایده ای ندارد، باید به جبهه برویم.»
با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ‌حضورش در مناطق عملیاتی افزایش یافت . به ویژه پس از آنکه جلال – برادر بزرگش به شهادت رسید، عزم وی جزم تر شد و می گفت: «باید راه جلال را ادامه دهم. جمله ای از وصیت نامه برادرم به گوشم ندا می دهد که اسلحه مرا بردارید.»
همین توجه به وصیت برادر بود که علی رغم اصرار والدین، اندکی پس از شهادت او، در جبهه حضور یافت و می گفت: «مرگ سراغمان می آید، چه زود و چه دیر؛ پس باید به جبهه رفت و دفاع کرد.»
عقیل، بعد از انحلال تیپ ویژه شهرستان اردبیل –بعد از عملیات والفجر مقدماتی– در سال ۱۳۶۱ به لشکر عاشورا پیوست و عازم جبهه ها شد.

سرانجام عقیل عرش نشین در جریان عملیات والفجر ۱ در منطقه ابوغریب در ۲۲ دی ۱۳۶۲ در اثر اصابت تیر کالیبر ۵۰ به شهادت رسید. پیکر شهید عقیل در بهشت فاطمه ( س ) اردبیل به خاک سپرده شده است. در وصیت نامه او که با جمله «امام را دعا کنید» شروع شده چنین آمده است:
«‌یا مقلب القلوب،‌ ما فقط خشنودی تو را می خواهیم و تنهای آرزوی ما رضوان توست؛ هرچند که اعمال پلید ما باعث خشم و غضب تو شده است. ای عالم ای کامل، قاصران سوی تو گام برداشته اند و تشنه رسیدن به کمال مطلق می باشند، ولی همچنان به دور خود می گردند. تو جویندگان رشد و آگاهی را به سوی خود بکشان و دلخستگان را هستی عنایت فرما تا همچنان در راه و گام برداریم. الهی‌، مرا بجز تو بخشاینده ای نیست و تو را هم همچون منی شرمنده ای نیست، پس مرا ببخش و به سوی خود راهنمایم باش.»
شهید عقیل عرش نشین، ‌وصیت نامه خود را بااین عبارت به پایان برده است: «به خداوند بزرگ و قادر قسم یاد می کنم که به ما لطفی عنایت فرماید که قدر این انقلاب اسلامی و رهبر بزرگوارمان را درک کنیم.

 

شهید حسینعلی عرش نشین  در 26 اردیبهشت 1361 در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیده است.

شهید عقیل عرش نشین در جریان عملیات والفجر ۱ در منطقه ابوغریب در ۲۲ دی ۱۳۶۲ در اثر اصابت تیر کالیبر ۵۰ به شهادت رسید.