نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9705 ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱

احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی اردبیل+ عکس

روزه‌داران اردبیلی با احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، نوای«بک یا الله» سر دادند.

احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی اردبیل+ عکس

به گزارش ابصارخبر،  پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور، مراسم شب‌های قدر  با حضور پرشور روزه‌داران اردبیلی برگزار شد،

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امیرالمومنین، علی(ع) اظهار کرد: امت اسلامی بعد از نبی مکرم اسلام قدر و منزلت شخصیت بی‌نظیر علی (ع) را ندانسته و این شجره طیبه بی بدیل را خانه نشین کرده و در نهایت او را در شب قدر به شهادت رساندند.

وی افزود: هرچند علی(ع) به عنوان شخصیت بی‌نظیر تاریخ در چنین ایامی به شهادت رسید اما گنجینه‌ای باعظمت از سیره و سلوک آن حضرت برای امت اسلامی باقی مانده که خود می‌تواند رهایی بخش انسان از انحراف‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به سخنان و خطبه‌های امیرالمومنین، علی(ع) بیان کرد: خطبه‌های علی(ع) مملو از آموزه‌ها و سرشار از نکته‌هایی است که بدون علم کامل نمی‌توان آن را درک کرد.

آیت الله عاملی به اوصاف حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: از اوصاف استثنایی امیرالمومنان علی(ع) می‌توان به شجاعت و ایثار ایشان اشاره کرد، به‌طوری‌که آن حضرت در میدان جنگ، تسلط بر امیال و در مصیبت‌ها همواره شجاعتی وصف ناشدنی داشتند.

امام جمعه اردبیل به قدرت روحی والای امام علی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: در تاریخ هیچ شخصیتی به غیر از حضرت علی(ع) که بتواند تمام فضیلت‌ها را یک‌جا داشته باشد وجود ندارد و تربیت ایشان قطعا تربیت زمینی نیست.

تلاوت قرآن کریم، سخنرانی و مداحی در کنار استغفار و توبه  و مراسم بک یا الله از جمله برنامه های احیای شب نوزدهم ماه رمضان ، اولین شب از لیالی قدر در مصلی اردبیل بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس: بابک حقی

 

انتهای پیام/