سرویس: حسینیه شهدا کد خبر: 9730 ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل:

برگزیدگان فراخوان نشان واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل تجلیل می شوند

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل از بهره برداری از ساختمان کنگره ملی شهدای استان اردبیل همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبرداد و گفت: برگزیدگان فراخوان نشان واره کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل اول خردادماه 1401 طی مراسمی تجلیل می شوند.

برگزیدگان فراخوان نشان واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل تجلیل می شوند

به گزارش ابصارخبر، علیرضا حسن زاده، دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3هزار 400 شهید استان اردبیل در جمع خبرنگاران ، به روند برنامه های این ستاد در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره ملی 3 هزار 400 شهید استان اردبیل یک کار بزرگ فرهنگی و جهادی است و نیاز است همه مسئولان و آحاد مردم در هرچه باشکوه تر اجرا شدن این امر مهم گام بردارند.

وی با بیان اینکه ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3هزار 400 شهید استان  اردبیل از 20 کمیته تشکیل شده است، گفت: معاونان استاندار ، مدیران کل دستگاه های اجرایی به عنوان مسئولان و معاونت های سپاه حضرت عباس(ع) نیز دبیران این ستاد هستند.

حسن زاده به فعالیت ستاد کنگره ملی شهدای استان در شهرستان ها نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستانهای استان نیز 13 کمیته تشکیل شده است که فرمانداران به عنوان مسئول و فرماندهان سپاه نواحی نیز به عنوان دبیر، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی به روند شکل گیری ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل و آغاز فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی کنگره ملی 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل با حضور سردار حق طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در آذر ماه 1400 تشکیل و کمیته فرهنکی و هنری این ستاد با اولویت طراحی نشان واره  کنگره  در همان زمان آغاز به کار کرد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به تشکیل نخستین جلسه شورای سیاستگذاری ستاد ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل با حضور سردار حق طلب اشاره کرد و گفت:  در این نشست که با حضور مسئولان عالی رتبه استان اردبیل و مدیران کل دستگاه های اجرایی در سالن ولایت اردبیل برگزار شد احکام مسئولین ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل به آنها اعطا شد.

وی افزود: در این نشست آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری، سید حامد عاملی استاندار اردبیل به عنوان رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به عنوان دبیرکل این ستاد در استان اردبیل معرفی شدند.

حسن زاده در ادامه سخنان خود به ساختمان اختصاصی کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: به منظور پیگیری بهتر امورات و انجام جلسات هماهنگی و پشتیبانی با عنایت استانداراردبیل ، ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل در یک ساختمان مستقل در شهرک اداری کارشناسان راه اندازی شده و در سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون نمایندگان کمیته های ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل در محل ستاد کنگره حاضر و برنامه های  فرهنگی و اجتماعی خود را با نام کنگره شهدای استان اردبیل برنامه ریزی و اجرا می کنند.

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3هزار 400 شهید استان اردبیل از برگزاری اختتامیه طرح فراخوان نشان واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل خبرداد و گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این فراخوان اول خردادماه با حضور اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل و اعضای کمیته فرهنگی و هنری در محل ساختمان کنگره برگزار خواهد شد.

حسن زاده  چاپ  و نشر حداقل 340 عنوان کتاب از زندگی نامه و خاطرات شهدا و رزمندگان را از مهمترین برنامه های کنگره عنوان کرد و گفت: یکی از بزرگترین برکت این کنگره، جمع آوری آثار و خاطرات و زندگی نامه کلیه شهدا از اردبیل تا دورترین روستاهای استان است.

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3هزار 400 شهید استان اردبیل خاطر نشان کرد: بهره برداری از موزه دفاع مقدس، راه اندازی دهکده مقاومت به عنوان مجتمع فرهنگی ورزشی و تفریحی، ایجاد بوستان شهدا با کاشت 3400 نهال مثمر به یاد شهدای استان، دیدار با کلیه خانواده شهدا و ایثارگران استان اردبیل، اهدا جهیزیه به نوعرسان به تعداد شهدا، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، آبرسانی به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته و بازسازی جاده های روستاهای محروم استان از مهمترین طرح ها و برنامه های در نظر گرفته شده کنگره است.

وی از عموم مردم، به ویژه علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت، هنرمندان و افراد صاحب نظر و ایده خواست به منظور باشکوه تر اجرا شدن این کنگره ملی که در سال 1402 برگزار خواهد شد برنامه های پیشنهادی خود را به ساختمان ستاد کنگره 3 هزار 400 شهید استان اردبیل در شهرک اداری کارشناسان ارسال کنند.

 

انتهای پیام/ج