نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 9846 ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴

امام جمعه شهرستان نیر:

امام جمعه نیرموفقیت در جنگ نرم مستلزم احتیاط در بازنشر اخبار است/ توسعه و پیشرفت کشور در گروم مطالبه گری مردم از مسئولین

امام جمعه شهرستان نیر ضمن قدردانی از تلاش های دولتمردان جهت تحقق ایران قوی به جنگ رسانه ای دشمنان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: احتیاط در بازنشر اخبار یکی از راه های مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم است.

امام جمعه نیرموفقیت در جنگ نرم مستلزم احتیاط در بازنشر اخبار است/ توسعه و پیشرفت کشور در گروم مطالبه گری مردم از مسئولین

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه  ضمن قدردانی از تلاش های دولتمردان جهت تحقق ایران قوی به جنگ رسانه ای دشمنان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: احتیاط در بازنشر اخبار یکی از راه های مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه اهل تقوا دلشان با خدا است گفت: هرکس با خدا باشد رستگار است.

وی در ادامه سخنان خود به توطئه های شیطان اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت شیطان در القاء نا امیدی و ایجاد غفلت است، تفکر شیطانی می گوید؛ فقط ما هستیم به جز ما کسی  نیست در حالیکه خدا با ما است و در همه جا ناظر بر اعمال و افکار ما است.

امام جمعه شهرستان نیر به کارهای خدایی  انسان ها اشاره کرد و گفت: رفتار انسان های مومن نباید اینگونه شود که در  مقابل تعریف و تمچید ها خوشحال شده و از تعریف کنندگان اظهار رضایت کنند و در مقابل با افراد نقاد مطالبه گر به سردی رفتار کرده و به بدی یاد کنند.

وی در ادامه سخنان خود به  هفته دولت اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از زحمات دولتمردان در شهرستان قدردانی کرد و گفت: زحمات دولت در ایجاد رابطه با همسایگان، دور زدن تحریم‌ها، حضور بین مردم و همدلی ستودنی است.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تکیه بر ارزش های اسلامی  و انقلابی، تلاش برای تحقق دولت مردمی و مقابله با جنگ روانی دشمن در کنار بهبود معیشت مردم ، فساد ستیزی، عدالت ورزی، ایجاد تحول در مدیریت  اجرایی کشور، ایجاد تحول و انقلاب در مدیریت فرهنگی کشور از جمله برنامه های دولت سیزدهم است و تاکنون نیز در  راستای این مسیر حرکت کرده است.

امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ مطالبه گری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در جمع نخبگان، دانشجویان ، متولیان فرهنگی و بسیجیان به تبیین اصول و روش های مطالبه گری درست و صحیح پرداخته و از عموم مردم خواستند روحیه مطالبه گری را در خود تقویت کنند چراکه مطالبه گری برای محقق  کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان خدمت به مردم در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی لازم و برای توسعه و پیشرفت کشور حیاتی است.

وی خواستار بصیرت افزایی، افزایش مشارکت اجتماعی و فرهنگی در جامعه شد و گفت: در بحث مطالبه گری، رهبر معظم انقلاب اسلامی به کلیات پرداختند و این وظیفه نخبگان جامعه است که با تشریح و تفصیل آن بین مردم به ویژه جوانان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنند.

نعمتی به ضروریات مطالبه گری پرداخت و گفت: در بحث مطالبه‌گری منطق و تقوای سیاسی باید رعایت شود تا هدف مطالبه‌گری نیز محقق شود و الا با تخریب کار به جایی نمی رسد.

وی هدف از مطالبه گری را  افزایش مشارکت های اجتماعی، فرهنگی و تحقق دولت مردمی و قوی عنوان کرد و گفت: برای محقق کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی، نخبگان و بسیجیان  باید با مطالبه‌گری، زمینه ساز نشاط و امید در جامعه شوند.

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: مطالبه‌گری مسیر رشد و انتقال مفاهیم انقلاب به نسل های  بعدی و افزایش مشارکت های اجتماعی ملی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عادی سازی روابط ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: ترکیه نباید بازیچه آمریکا و اسرائیل و حکومت آل سعود قرار گیرد.

نعمتی به مذاکرات ایران و آمریکا نیز اشاره کرد و گفت:  وقت کشی آمریکا در مذاکرات، نشانه استیصال آمریکا در مواجهه با ایران است.

وی با بیان ایکه آمریکا باید شفاف و صریح صحبت کند گفت: این دولت مستکبر درصدد است تا با وارونه سازی واقعیات به اهداف خود برسد.

 

امام جمعه شهرستان نیر به سخنان بزرگان در عرصه جنگ روانی اشاره کرد و گفت: می گویند رسانه انحصار طلب است و همواره به دنبال این است که مردم به چه چیزی فکر کنند و چگونه فکر کنند و این تحقق جنگ روانی است.

وی با بیان اینکه برجسته سازی کلید واژه‌هایی چون حجاب اجباری، یکپارچگی اجتماعی ، جامعه را به لحاظ شناختی دچار اخلال و تردید می کند گفت: مسئله زن و نگاه غربی به این موضوع نیز در جامعه تولید دوقطبی کرده و فرهنگ دینی را مسموم می کند .

این مبلغ اسلامی به موضوع شادی از نگاه غرب و غرب گراها اشاره کرد و گفت: مسئله سگ گردانی که ارمغان جدید غرب برای جامعه ما است، سبک زندگی ما مورد هدف قرار گرفته است.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود  نسبت به گردش آزاد اطلاعات در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: چرخش آزاد اطلاعات در ولنگاری فضای مجازی به عنوان یکی از مهم ترین اسلحه های جنگ نرم در حال حاضر  است.

وی گفت: مهمترین اقدام در این شرایط ، احتیاط در بازنشر اخبار و پرهیز از  اظهارات هیجانی که ممکن است بازخورد مثبت و زودگذر داشته باشد ولی در حقیقت تاثیر منفی عمیقی خواهد داشت.

نعمتی به شاخصه های ایرانیان اشاره کرد و گفت: دینداری بزرگترین شاخصه مردم ایران  است و این امر در برافراشته شدن پرچم اسلام و جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف جهانی مشهود است.

وی تصریح کرد: ملت ایران در دوره لیبرال دموکراسی، نظام ولایت فقیه را پذیرفته و برای اعتلای اسلام در جهان نیز همچنان استقامت دارند.

 

انتهای پیام/ج