نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: اقتصادی کد خبر: 9997 ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱

در مراسم روز ملی صادرات؛

سرمایه‌گذار اردبیلی، صادرکننده نمونه کشوری شد

سرمایه‌گذار اردبیلی به عنوان صادر کننده برتر و نمونه کشور انتخاب و از سوی رئیس جمهور مورد تجلیل قرار گرفت.

سرمایه‌گذار اردبیلی، صادرکننده نمونه کشوری شد

به گزارش سبلان ما، مراسم روز ملی صادرات با هدف تقدیر از صادرکنندگان نمونه با حضور معاون رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم از کمال فتحی بیطرف مؤسس گروه آرتا و مدیرعامل شرکت صنایع سلولزی آرتاپان به‌عنوان صادرکننده نمونه و برتر ملی سال ۱۴۰۲ تجلیل بعمل آمد.

  این مراسم هر سال با حضور مسئولان ارشد اجرایی کشور از جمله معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وزارت، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و صادرکنندگان نمونه و ممتاز کشور برگزار می‌شود.

شرکت آرتاپان فعال در صنایع سلولزی با تولید محصولاتی چون نئوپان MDF خام وملامینه، پارکت لمینت، دکووال و قرنیز و صادرات موفق آن به کشورهای تاجیکستان، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، عراق، غنا و مراکش به عنوان واحد صنعتی نمونه و برتر در بخش صادرات برگزیده شد.
گروه آرتا نزدیک ۴۰ سال قبل با صنایع نساجی پا به عرصۀ تولید گذاشت و در طی این سال‌ها فعالیت خود را در بخش‌های صنعتی دیگر همچون صنایع سلولزی، چاپ و بسته‌بندی، پتروشیمی، خودرو، کشاورزی و نرم‌افزار توسعه و گسترش داد.

گروه آرتا با بازنگریِ هر سالۀ فعالیت‌هایش و نگاهی آینده گرا همراه با اهدافی بلند مدت برای تک تک صنایع خود توانسته در جهت رشد صنعتی کشور گام-‌هایی مؤثر بردارد و حضوری تأثیرگذار در رشد صنایع کشور داشته باشد.

در روند انتخاب صادرکننده نمونه شاخص‌های مختلفی از جمله سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی، عمق دانش بنیانی، فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار، میزان اشتغال‌زایی، میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف، سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده، عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی، ثبت برند بین‌المللی و استفاده از نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات داخلی در پروژه‌های خارج از کشور دخیل است.


گروه آرتا قریب به ۴۰ سال قبل با صنایع نساجی پا به عرصۀ تولید گذاشت. در طی این سال‌ها فعالیت خود را در بخش‌های صنعتی دیگر همچون صنایع سلولزی، چاپ و بسته‌بندی، پتروشیمی، خودرو، کشاورزی و نرم‌افزار توسعه و گسترش داد.
 

گفتنی است در روند انتخاب صادرکننده نمونه شاخص‌های مختلفی از جمله «سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی»، «عمق دانش بنیانی»، «فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار»، «میزان اشتغال‌زایی»، «میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف»، «سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده»، «عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی»، «ثبت برند بین‌المللی» و «استفاده از نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات داخلی در پروژه‌های خارج از کشور» دخیل است.

 

انتهای خبر/ ج