نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10059 ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی 6 مرکز هنری در اردبیل

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از راه اندازی 6 مرکز هنری در اردبیل خبر داد و گفت: 16 کتاب در حوزه روایت و بیداری در اردبیل تولید شده است.

راه‌اندازی 6 مرکز هنری در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « ابصارخبر»، مهیار سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل شب دوشنبه در دیدار جمعی از هنرمندان انقلاب اسلامی با آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل به فعالیت‌های حوزه هنری اشاره کرد و گفت: خانه تاریخی مناف‌زاده به عنوان مرکز رشد آفرینش‌های هنری راه‌اندازی شده و به محل گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر تبدیل شده است.

 

وی از راه‌اندازی خانه هنر در اردبیل خبر داد و گفت: بهارستان هنر به‌عنوان خانه هنر اردبیل به منظور برگزاری محافل اساتید هنر در اردبیل ایجاد شده است.

 

سپهری به راه‌اندازی مرکز تولیدات اقلام و محصولات فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: کارستان هنر نیز به منظور محلی برای شکل‌دهی و تولید محصولات فرهنگی و هنری در اردبیل راه‌اندازی شده است.

 

وی از حوزه هنری کودک و نوجوان به عنوان محل رشد و پرورش نسل هنرمند متعهد و انقلابی نام برد و گفت: این مرکز با مَعیّت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی سهم بزرگی در مأموریت‌ها و تکالیف هنری به ویژه رویش‌های هنری کودکان و نوجوانان ایفا خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی اندیشکده تحقیق و پژوهش تمدن شیعه در اردبیل خبر داد و گفت: مرکز روایت بافت‌دار حامل روایت پیشران و پیشرو صنعت قصه و داستان در اردبیل ایجاد شده و امسال در حال فازبندی است تا با مساعدت جامعه هنری به بهره‌برداری برسد.

 

وی از تولید 16 کتاب در حوزه روایت و بیداری در اردبیل خبر داد و گفت: هر ماه یک کتاب فاخر از هنرمندان اردبیلی رونمایی و به سبد فرهنگی دارالارشاد افزوده خواهد شد.

 

سپهری از راه‌اندازی 18 باشگاه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: این باشگاه‌ها قرار هنری هنرمندان رشته‌های مختلف خواهد بود.

 

وی در پایان سخنان خود به تولید انیمیشن فاخر در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: مهمترین اثر هنری استان اردبیل با موضوع زندگی‌نامه شاه اسماعیل صفوی مراحل پیش تولید خود را آغاز کرده و طبق پیش‌بینی‌ها ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

سپهری تصریح کرد: انیمیشن شاه اسماعیل با محوریت معرفی تمدن دارالارشاد اردبیل به‌عنوان یکی از هویت‌های تاریخی دارالارشاد تولید و بصورت بین‌المللی منتشر خواهد شد.

 

انتهای خبر/ ج