پربازدیدترین ها

کد خبر: 1134 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل:

راه خدا تعطیل بردار نیست

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل در جمع دانشجویان با بیان اینکه بسیج با کنار گذاشتن منافع شخصی به دنبال منافع عمومی است گفت:اخلاص در انجام کار باعث می شود سرچشمه های حکمت از قلب به زبان جاری شود.

راه خدا تعطیل بردار نیست

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، عبدالرحیم فاطمی قائم مقام ریاست دانشگاه پیام نور استان اردبیل در مراسم بدرقه کاروان جهادی بسیج دانشجویی این دانشگاه به تعریف بسیج و بسیجی پرداخت و گفت:اصل نظام متکی به بسیج است چونکه نظام ما مبتنی بر مفاهیم بسیج بنا نهاده شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل  با اشاره به احادیثی از معصومین علیه السلام به تبیین مواضع بسیج پرداخت و گفت:بهترین اعمال که از انسان پذیرفته می شود زمانی است که در سخت ترین شرایط به انجام می رسد.

فاطمی حدیثی از امام صادق علیه السلام را یادآور شد و افزود:قران خود بیانگر کیفیت عمل است و اگر عملی از کمیت مناسبی برخوردار نباشد ولی در عین حال از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد مطلوب بوده و از حجت شرعی نیز برخوردار است.

وی به ذکر وجه تمایز نظام اسلامی با سایر مکاتب پرداخت و تصریح کرد:در نظام جمهوری اسلامی چون عمل بدون نیت معنی ندارد و هدف از نیت نیز تقرب به خدا است موجب شده است کهاین نظام برترین و کاملترین نظام در هستی باشد.

استاد فقه و مبانی حقوق دانشگاه پیام نور بسیج را نمود و متبلور شده نظام اسلامی دانست و افزود: بسیج به خاطر نزدیکی به خدا در انقلاب اسلامی ایران ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل به ابلاغ پیام امام خمینی(ره) توسط آیت الله جوادی عاملی به رئیس جمهور شوروی سابق اشاره کرد و افزود: جوادی عاملی در جواب گورباچف که گفته بود ما هم مثل شما هستیم اعلام کرده بود؛شما در هبوط و نزول انسانخیلی با ما فاصله دارید.

فاطمی با یاداوری اینکه انسان در جهان بینی اسلامی جانشین خدا در زمین است گفت: در سایر جهان بینی ها و مکاتب انسان موجودی ابزاری و دم بریده تلقی می شود که چیزی جز پوچی و افسردگی بدنبال ندارد.

وی نهایت جهان بینی  غرب را در عقل گراییمبتنی بر ایده آلیسم ذهنی دانست و گفت:ماتریالیسم ها هم انسان را تنها بعنوان ابزار تلقی می کنند پس تنها مکتبی که انسان را تا حد جانشینی خدا در زمین بالا می برد و کرامت قائل است تنها نظام  و  جهان بینی اسلامی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور امام خمینی را دوب شده در اسلام معرفی کرد که توانست مفهومی به نام بسیج که برگرفته از نظام و جهان بینی اسلامی است بنیانگذاری کند.

راه خدا تعطیل بردار نیست

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل با بیان اینکه جهاد دری از درهای بهشت است گفت:راه خدا تعطیل بردار نیست.

فاطمی ادامه داد:اخلاص در کارها باعث می شود که سرچشمه های حکمت از قلب به زبان انسان جاری شده و گفتار صادق توأم با عمل موجبات ترقی انسان را فراهم کند.

بسیج ،میراث باعظمت ولایت فقیه به مسلمانان است

وی در پایان با بیان اینکه نفس مصدقه آگاه بخش و ویران کننده نفس اماره در انسان است گفت:بسیج تحقق بخش این فرهنگ است که مسلمان باید از هر جهت باید مواظب برادران دینی خود بوده و در حد امکان دستگیری کند واین نعمتی است که از ولایت فقیه  و از مکتب اسلام به ما به ارث رسیده است.

انتهای پیام