پربازدیدترین ها

کد خبر: 1137 ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

عمل به تعهد برنامه 5 ساله، نیازمند فعالیت های فراجناحی است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: تحقق برنامه 5 ساله پنجم نیازمند همکاری دوبال بزرگ کشور یعنی بخش دولتی و خصوصی بصورت فراجناحی است.

عمل به تعهد برنامه 5 ساله، نیازمند فعالیت های فراجناحی است

به گزارش ابصارنیوز، نجف رجبی عصر امروز در نشست مشترک فعالان حوزه ICT استان در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اگر زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌درستی مورداستفاده قرار بگیرد، نتایج مثبت بی‌شماری درزمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور صورت می‌گیرد که امیدواریم این کار در استان اردبیل نیز به انجام برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل با گرامی داشت 14 مرداد سالروز تاسیس شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور نشست حاضر را نشست علمی و عملی توصیف کرد و افزود: در عصر حاضر، حوزه فناوری اطلاعات یکی از عوامل توسعه کشورهای متمدن است و کشوری که دارای زیرساخت ارتباطی مناسب باشد و تعامل فی مابین دولت، ملت و بخش خصوصی در بستر فناوری برقرار شود قطعاً سریع‌تر می تواند به توسعه دست پیدا کند.

 

عقب ماندگی برنامه 5 ساله توسعه ،باعث رقم خوردن رتبه 15 به جای رتبه 2 در منطقه شد

رجبی با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: وظایف متعددی برای این حوزه پیش‌بینی‌شده بود که باید طبق آن برنامه رتبه دوم منطقه را در بخش ICT به دست می‌آوردیم که متأسفانه در انتهای دولت دهم و ابتدای دولت یازدهم علی‌رغم تمامی تلاش‌ها در رتبه پانزدهم قرار داریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت کوتاه از عمر دولت یازدهم پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد، به‌منظور تحقق برنامه‌های توسعه در این حوزه باید بخش خصوصی و دولتی به مانند دوبال بزرگ کشور با همکاری یکدیگر و با عملیات های فراجناحی توسعه این حوزه را رقم بزنند.

رجبی با بیان اینکه بخش دولتی باید برای توسعه زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد گفت: بخش خصوصی نیز در توسعه انواع خدمات رفاهی، محتوایی، نرم افزاری و سخت افزاری باید تلاش کند تا استان اردبیل نیز دراینده جوابگوی نیاز های خود باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنان خود فقدان زیر ساخت های لازم برای پیشرفت استان در گذشته ای نه چندان دور را یادآور شد و تصریح کرد: ایجاد بسیاری از تشکل‌ها از جمله پارک علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و فعالیت فعالان حوزه ICT  استان مدیون تلاش های مستمر دلسوختگان دارالارشاد و پی گیری های خدابخش، استاندار فرهیخته اردبیل است.

انتهای پیام