پربازدیدترین ها

کد خبر: 1139 ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی:

پژوهشکده ارتباطات و آزمایشگاه تخصصی آپا راه اندازی شود/ ملاک ارزیابی اینترنت دانشگاه است نه مراکز شهر

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی پژوهشکده ارتباطات و آزمایشگاه تخصصی آپا، ایجاد اپراتورهای تلفن همراه در دانشگاه ها را مطالبه جدی اساتید از وزیر ارتباطات خواند و گفت: ملاک ارزیابی اینترنت در استان ها مراکز دانشگاهی است نه مراکز شهری

پژوهشکده ارتباطات و آزمایشگاه  تخصصی آپا راه اندازی شود/ ملاک ارزیابی اینترنت دانشگاه است نه مراکز شهر

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی عصر امروز در نشست مشترک فعالان حوزه ICT استان اردبیل با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن کنفرانس دانشکده فنی دانشگاه محقق به بیان مطالبات به حق اساتید  و اعضای هیدت علمی دانشگاههای اردبیل از وزارت ارتباطات پرداخت و تصریح کرد: راه‌اندازی پژوهشکده ارتباطات یکی از نیازهای اصلی  استان است که امیدواریم وزارت در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد آزمایشگاه تخصصی آپا را یکی دیگر از نیازهای اساسی دانشگاه ذکر کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز آسیب ها و تهدیدات رایانه ای به سهولت امکان پذیر بوده و آزمون نفوذ پذیری، اطلاع رسانی در حوزه امنیت سایبری نیز به راحتی امکان پذیر خواهد شد.  

صادقی ایجاد آزمایشگاه تحقیقاتی کوچک در این زمینه دردانشگاه را خاطرنشان کرد و افزود: ما باید به دنبال ارتقای نسل شبکه کنونی و راه اندازی شبکه های جدید به صورت بومی باشیم و این امر جز با همکاری متقابل دانشگاه،دولت و صنعت امکان پذیر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه پهنای باند اینترنت کنونی جوابگوی نیازمندی های کنونی دانشگاه نیست از وزیر ارتباطات خواست تا با لینک مستقیم به شرکت زیر ساخت فناوری ضمن برخورداری از تخفیفات ویژه ارائه خدمات از  دانشگاه از پهنای باند واقعی استفاده کند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با انتقاد از خدمات رسانی اپراتورهای تلفن همراه ،از وزیر ارتباطات خواست زمینه حضور اپراتورهای تلفن همراه در دانشگاهها را فراهم کند چونکه دانشگاهها می توانند کانون های اصلی ارائه خدمات بصورت عالمانه به مردم باشند.

صادقی در پایان سخنان خود به نحوه ارزیابی استفاده از اینترنت انتقاد کرد و افزود: دانشگاهی مثل محقق اردبیلی با جمعیتی بالغ بر 12500استاد،کارمند و دانشجو معادل شهر 50 هزارنفری است و کارهای صورت گرفته در بستر اینترنت در این مراکز با سایر نقاط شهر قابل قیاس نیست.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای سخنان خود به بیان وضعیت دانشگاه محقق از دیدگاه آمار و ارقام پرداخت و افزود: امروز محقق اردبیلی در میان 58 دانشگاه دولتی کشور در رتبه 23 قرار دارد و از لحاظ استانی 14 امین استان علمی کشور است.

صادقی تصریح کرد: نرمانی و شایقی نیز از جمله پژوهشگران برتر دانشگاه محقق هستند که توانستند دو سال پیاپی در زمره برجسته ترین اساتید جهان قرار گیرند.

انتهای پیام