کد خبر: 483 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳

حجت الاسلام عیسی پور:

عقل کامل، از نشانه های قرب الی الله است

حجت الاسلام عیسی پور در جمع دانشجویان بسیجی گفت: عقل کامل از نشانه های گرامی داشته شدن یک انسان نزد خداوند است چونکه هر چه عقل یک انسان بالا باشد و بندگی خدا را بهتر انجام داده و از ثواب بیشتری نیز برخوردار خواهد شد.

عقل کامل، از نشانه های قرب الی الله است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،  حجت الاسلام عیسی پور از اساتید حوزه و دانشگاه در بحث اخلاقی خود در جمع مسئولین بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه خداوند به همه انسانها عقل داده است گفت: این خود ما هستیم که با اعمالمان در موقعیت های مختلف سبب افزایش و یا کاهش میزان قدرت آن می شویم.

 استاد حوزه و دانشگاه افزود: در نزد خداوند باتقواترین افراد ارزشمندترین انسانها هستند و این  موضوع در خواهر یا برادر بودن افراد تاثیری ندارد.

عیسی پور شناخت امام زمان عصر را مهمترین وسیله دست یابی به فیض الهی عنوان کرد و گفت: هرچند دست یافتن به معرفت اهل بیت علیه السلام ممکن نیست اما می توان با تفکر درست و استفاده از عقلانیت، با بندگی خدا به این معرفت نزیک شده و به بهشت موعود داخل شد.

وی اهمیت دانش و سواد را یادآور شد و گفت: صرف داشتن سواد زیاد، عقلانیت بدست نمی آید

عقل آن است که انسان را به سمت بندگی خدا هدایت کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شیطنت شبیه به عقل است و از آن بعنوان عقل جزئی نام برده شده است گفت: شیطنت برخلاف عقل که انسان را به عبودیت دعوت میکند با ایجاد توهم و تولید افکار پوچ سبب گرایش انسان به سمت نفسیات می شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به احادیثی از امام رضا علیه السلام به بیان خصلت هایی که سبب کاملیت عقل می شود پرداخت.

عیسی پور خیر بودن مومن را از جمله این خصلت ها نام برد وافزود: برطرف کردن حاجت یک مومن با 30هزار شب عبادت برابری می کند.

وی با بیان اینکه مراقبت مومن از شروریات ذاتی اش از جمله ویژگی هایی است که باعث ازدیاد عقل می شود افزود: نگاه تحقیرآمیز با اندیشه مثبت به انجام کارهای بزرگ باعث می شود انسان دچار خود برتربینی و غرور کاذب نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه مهمتر و ارزشمند ترین عامل عقلانیت کامل را در کسب تقوا عنوان کرد و افزود: هرچه انسان با تقواتر باشد عقلش کاملتر و در نتیجه نزد خداوند نیز ارزشمندتر خواهد بود.

انتهای خبر/ج