کد خبر: 487 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴

رئیس سازمان علمی،پژوهشی و فناوری بسیج:

رسالت دانشجو، تحلیل درست اوضاع و شناساندن فرصت طلبان به جامعه است

حسین قدیانی رئیس سازمان علمی،پژوهشی و فناوری بسیج در جمع مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل با ترسیم وضعیت منطقه، تحلیل درست وضعیت کشور و شناساندن فرصت طلبان به جامعه را رسالت سنگین دانشجویان عنوان کرد.

رسالت دانشجو، تحلیل درست اوضاع و شناساندن فرصت طلبان به جامعه است

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، رئیس سازمان علمی،پژوهشی و فناوری بسیج در نشست بصیرتی در جمع مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل با بیان اینکه نظام سلطه در صدد است با مدیریت جهان به هر نحوی اشرافیت خود را در دنیا حفظ کند گفت: باید نوعی  باور و توافق فرهنگی در جهان بخصوص جهان سوم ایجاد کنیم تا استکبار نتواند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.

قدیانی افزود:در ذهن جهان سوم غربی ها و آمریکائیها درست می گویند  و توانسته اند یک تسلط کامل اقتصادی در منطقه بخصوص آسیای میانه درست کنند.

وی به اصطلاح "خاورمیانه "پرداخت و گفت: آسیا به3 بخش شرقی، غربی و میانه تقسیم شده بود آنچه غربی ها از منطقه خاور میانه یاد می کنند منطقه تمدنی با 66 درصد منابع طبیعی دنیا است که محل ارتباط دنیای شرق و دنیای غرب است.

رئیس سازمان علمی،پژوهشی و فناوری بسیج با بیان اینکه آمریکا برای اینکه بتواند سیطره خود بر جهان را حفظ کند باید بر این منطقه مسلط باشد گفت: آمریکا برای کنترل چین،روسیه و اروپا به شدت نیازمند این است که هژمونی خودش را تضمین کند.

وی  افزود: به همین منظور آمریکا، اسرائیل غاصب و رژیم آل سعود را به عنوان بازو های قدرتمند خود در منطقه انتخاب کرد ولی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این معادله آنها را به هم زد.

قدیانی با تشریح اوضاع خاورمیانه گفت: امروز رژیم صهیونیست در محاصره حزب الله لبنان و سوریه است است و این در حالی است که آمریکا با همراهی همه کشورهای منفعت طلب و راه اندازی جنگ خانمان برانداز علیه سوریه نتوانست کاری از پیش ببرد.

ادعای نه شرقی نه غربی،نظم جهانی را به هم زد

 قدیانی با بررسی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت دنیای غرب و شرق باور نداشتند که این انقلاب بتواند معادله ابرقدرته در جهان را به هم ریخته و خود به قدرت سومی تبدیل شود.

وی افزود: استنباط این بود که هر تحرک در هر جنبش و هر انقلابی که شکل می گیرد نهایتا یا در دامان غرب جای می گیرد یا در دامان شرق، ولی شعاری که انقلاب اسلامی "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" داد علناً بیان می داشت که: قدرتی به نام قدرت اسلام در حال شکل گیری است.

 مسئول سابق بسیج دانشجویی کشور ضمن بیان تحلیلی از وضعیت نظام بین المللی خاطر نشان کرد: بعد از فروپاشی شوروی سابق، آمریکا به عنوان تئوریسین و مدعی لیبرال دموکراسی سعی کرد خودش را به عنوان یک ابرقدرت جهانی و به عنوان یک نظام تک قطبی در دنیا مطرح کند.

وی افزود: بعد از فروپاشی نظام سوسیالیستی؛ غربی ها ادعا دارند در یک رقابت اقتصادی که بین غرب و شرق اتفاق افتاد ما توانستیم شرق را از جهت اقتصادی زمین بزنیم و آن فروپاشی اتفاق افتاد در حالی که  پیام حضرت امام  خمینی به گورباچف نشان از بحث دیگری  بخصوص در مباحث اعتقادی داشت.

قدیانی ادامه داد: اگر ما این فرض را هم ثابت بگیریم که آمریکا برای اینکه بتواند یک نظام تک قطبی را در دنیا پایه ریزی کند لازمه اش این است که بتواند هژمونی آمریکا در کل جهان را به اثبات برساند و برای این کار مقدماتی را مهیا کرد.

وی به اندیشمندانی نظیر فوکویاما اشاره کرد و گفت: آنها یک سری از تئوری ها مثل پایان تاریخ و دهکده جهانی را مطرح کردند. آن کسی که بحث پایان تاریخ را مطرح کرد خواست بگوید که بالاتر از لیبرال دموکراسی هیچ مکتبی وجود ندارد و ما به آخر تئوری های موجود رسیده ایم و این پایان تاریخ است و آن شخصی که دهکده جهانی را مطرح کرد یعنی این جهان، دهکده است و یک کدخدا دارد و آن کدخدا هم آمریکا است که در تمام مباحثی که پیش آمد بحث خاورمیانه بزرگ هم مطرح می شود و ماحصل این ها جنگ 33 روزه  اسرائیل علیه حزب الله لبنان است که شکست سنگین را هم برای نظام استکبار به همراه داشت.

لیبرال دموکراسی امروز به یک چالش جدی تبدیل شده است

رئیس سازمان علمی،پژوهشی و فناوری بسیج افزود:آنچه مقام معظم رهبری پیرامون وضعیت اقتصاد غرب و وضعیت اقتصادی آمریکا می فرماید یک برآورد دقیق از نظام لیبرال دموکراسی است لیبرال دموکراسی که یک موقعی ادعا می کرد که امروز ما می توانیم دنیا را به یک ایده آل هایی رهنمود کنیم این اتفاق نیافتاد. آن ها واقعا از این باب که آقای فوکویاما و دیگران گفتند به پایان خودشان رسیده اند و الآن چیزی برای گفتن ندارند و تازه ملت ها بیدار می شوند از آن خوابی که برای خودشان دیده بودند و نظام تک قطبی و یا کدخدای آن دهکده کاملا برآشفته و به هم ریخته و وضعیت، وضعیت نامتعادلی است.

 بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

قدیانی همچنین در بحث منطقه ای بحث بیداری اسلامی را نشات گرفته از انقلاب اسلامی دانست و افزود : یک موقع می گفتند این بیداری، بیداری انسانی است و بعضی ها گفتند خود غربی ها این را مدیریت می کنند که یک خاورمیانه جدید را ایجاد کنند ولی واقعیت قضیه این است که بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی است زیرا برگرفته از فرهنگ و شعارها و اعتقاداتی است که در جمهوری اسلامی رقم می خورد طبیعی است که اگر تاریخ انقلاب اسلامی خودمان را بررسی کنیم فراز و فرودهای بسیاری را داشته ایم تا انقلابمان به این جا رسید ما از همان اولی که انقلاب کردیم علی رغم اینکه یک رهبری واحد مثل حضرت امام داشتیم و یک عزم راسخ داشتیم؛ مشکلات زیادی را طی کرده ایم طبیعی است که اگر کشورهای دیگر بخواهند مسیر را بروند و مشکلات زیادی را در این مسیر تحمل کنند ولی به لطف خدا، یک نمونه و الگو دارندکه انقلاب اسلامی است، انشاالله امیدواریم بیداری اسلامی منطقه را فرا بگیرد و انشاالله در آینده شاهد این بیداری اسلامی در شرق آسیا هم باشیم.

آنچه که ایده آل امت اسلامی است محو شدن رژیم صهیونیستی است

قدیانی با اشاره به شکست های متعدد اسرائیل به این نکته اشاره کرد که آنچه جمهوری اسلامی طراحی کرده است و آنچه که ایده آل امت اسلامی وجود دارد این است که انشاالله ما روزی شاهد محو شدن رژیم صهیونیستی در منطقه باشیم و این آزاردهنده برای دشمن است.

 وی ادامه داد: اذعان بسیاری از استراتژیست ها این بود که جنگ 33 روزه لبنان یا حزب الله یک مینیاتوری از درگیری جمهوری اسلامی با آمریکا بود که از طرف جمهوری اسلامی که نماینده حزب الله است این نقش را ایفا می کرد از طرف آمریکا؛ رژیم صهیونیستی. به لطف خدا الحمدلله ماحصل این اتفاق پیروزی حزب الله بود شما ببینید ارتشی که در جنگ 6 روزه تمام دنیای عرب را شکست می دهد این بار در این جنگ 33 روزه از یک گروه مقاومت اسلامی به اسم حزب الله شکست می خورد و این، رو به زوال و انحطاط است. و این تجربه در جنگ 22 روزه غزه مجددا تکرار می شود و اسفبار تر از آن، برای آن ها آن جنگ 22 روزه تبدیل می شود به جنگ 8 روزه و این نشان دهنده این است که وضع منطقه با همه این ادعاها چه وضعیتی است.

رئیس سازمان علمی،پژوهشی و فناوری بسیج گفت: اتفاقی که در نظام بین الملل و آمریکا رقم می خورد این است که  ایادی کوچک شده در منطقه خاورمیانه، دارد اتفاق می افتد و این رژیم ها با دست و پا زدن های پی در پی  می خواهند با از بین رفتن و یا  منزوی شدنشان جلوگیریکنند. ولی به جهت اینکه ابزار و امکانات دستشان است و حیله گر هستند بعضی موقع اقداماتی می کنند که ما باید مراقبت کنیم.

سیاسی ترین و بابصیرت ترین مردم ، مردم جمهوری اسلامی هستند

قدیانی با اشاره به رسالت و مسئولیت سنگین مسئولین در این برهه از زمان گفت : باید مسئولین با تدبیر جلو بروند وقت آن است که همه مسئولین در همه قوا دست به دست هم بدهند ، اگر اختلاف نظرهایی هم دارند باید کنار بگذارند چون وضعیت، وضعیت حساسی است الآن کشور نیاز به یک جبهه واحد دارد.

وی ادامه داد: مسئولین باید تک تک مشکلات را بررسی کنند ، راهکارهایی دربیاورند تا بتوانند  از مشکلات و  این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم.

نکند خدای ناکرده ، آیندگانی بیایند و همان مثال هایی که برای یاران امام علی (ع) در جنگ صفین زدند ، را برای ما بزنند

 عزیزان حواستان باشد بصیرت همین جاست ما انتخابات را پیش رو داریم خیلی ها به دنبال این هستند که از این وضعیت فرهنگی اجتماعی اقتصادی؛ برای اهداف سیاسی خودشان استفاده کنند .

لذا ما باید این ها را شناسایی کنیم آن هایی که در فتنه 88 فعال بودند و تا به حال توبه و ندامت برای این ملت نیاورده اند و فقط سکوت اختیار کردند که در موقعیت دیگری در میدان بیایند باید مراقب آنها باشیم .

آنهایی که در دانشگاه ها در کمین نشسته اند تا از فرصت استفاده کنند را به جامعه بشناسانیم

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی  کشور در پایان سخنان خود گفت: امروز وظیفه و رسالت بچه بسیجی های  ما، این است که بتواند در محیط دانشگاه خودش؛ هم تحلیل خوبی از وضعیت کشور ارائه کند و هم کسانی را که در کمین نشسته اند تا از فرصت استفاده کنند را به جامعه بشناساند لذا این رسالت، رسالت سنگینی است امروز وظیفه سنگینی بر دوش ماست؛ نکند خدای ناکرده، آیندگانی بیایند و همان مثال هایی که برای یاران امام علی در جنگ صفین زدند را برای ما، بزنند این را باید مراقبت کنیم و این لازمه اش این است که ما آگاهی داشته باشیم مسائل را به دقت رصد کنیم .

وی افزود: تکلیف امروز دانشجوی بسیجی این است که صحبت های مقام معظم رهبری را ده ها بار بخواند تا به نکات ریز پی ببرد و بعد در محیط دانشگاه عملیاتی بکند.

انتهای خبر/ج