کد خبر: 488 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴

با حضور نماینده ولی فقیه درهوافضای سپاه

همایش گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد

حسن پور رئیس پردیس آزادگان نیر در همایش گرامیداشت روز معلم در سالن ولایت گفت: از مسئولین انتظار می رود تا با تامین نیاز های این قشر زحمتکش زمینه های دست یابی فرهنگیان به جایگاه واقعی و ممتازشان در جامعه را فراهم کنند

 همایش گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، در این همایش که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد، حسن پور رئیس پردیس آزادگان نیر ضمن عرض خیر مقدم به فراز هایی از زندگی نامه شهید مطهری اشاره کرد و گقت: یک معلم خوب و مومن و متعهد خیرش علاوه برانسانها باید به تمام موجودات عالم نیز برسد.

وی معلمی را شغل انبیا دانست و گفت: از مسئولین انتظار می رود تا با تامین نیاز های این قشر زحمتکش زمینه های دست یابی فرهنگیان به جایگاه واقعی  ممتاز خود در جامعه نیز فراهم شود.

در ادامه این همایش حسن زاده،نماینده ولی فقیه در هوافضای سپاه با تبریک ایام ولات حضرت علی علیه السلام، ایام اعتکاف را فرصت خودسازی دانست و از  نحوه میلاد پربرکت امام علی علیه السلام بعنوان استثنا در عالم نام برد و گفت:  علاوه بر برچسب های مختلفی که به امیرالمونین توسط مکاتب مختلف در طول تاریخ به امیر المومنین زده شده است، تولد حضرت در کعبه به تایید تمام  این مکاتب رسیده و تاریخ نیز گواه  بر این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی افراد که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی(ره) بودند، ولی پس از رحلت ایشان حتی ادعا می کنند، ایشان را قبول نداشتند، تصریح کرد: اساس مشکل این افراد در مباحث اعتقادی بوده ولی از ترس، اسم آن را بحث سیاسی می گذارند.

 

حسن زاده با توجه به دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب از مجموعه نیروی هوا و فضا، تاکید کرد: همه پیشرفت ها در رشد فزاینده تجهیزات مدرن نظامی اعم از موشک، سیستم پدافندی و پهبادی و رادار در پرتو اعتقادات جوانان ایرانی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تحولات عراق و جمع شدن وهابیون و تروریست ها به خصوص «داعش» در این کشور، اشاره و اظهار کرد: علت حضور تروریست ها در این کشور، پیروزی تفکر دینی، گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی در عراق و پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه بود که اجازه نداد تروریست ها به اهداف خود در این کشور برسند.


حسن زاده مشغول کردن ایران به مسایل منطقه ای و جلوگیری از شتاب پیشرفت کشور و تحلیل گروه های تروریستی همچون «داعش» را از اهدافی امریکایی ها در عراق برشمرد و گفت: امریکایی ها از این می ترسند که داعشی ها به دنبال شکست در منطقه، همچون «القاعده» برای آن ها دردسرساز شوند.


مسؤول نمایندگی هوافضای سپاه، جداشدن صف اهل سنت با وهابیت و انسجام بیشتر عراق را از نتایج مثبت این تحولات عنوان و بیان کرد: یک نوع درگیری با وهابیت و مبارزه با آن ها در میان اهل سنت شکل می گیرد که در دراز مدت به نفع ایران خواهد بود، چراکه ما وهابیون را درون جامعه اسلامی نمی دانیم.


وی مبانی وهابیت را برگرفته از جریان فکری ابن تیمیه دانست و تصریح کرد: ما وهابیون را به خاطر مشکل اساسی در مبانی دینی همچون معتقد نبودن به پیامبر(ص) که به دور از معارف اهل بیت است مسلمان نمی دانیم.


حسن زاده از شکل گیری تفکر نقد تفکر وهابیت در عالم روحانیت اهل سنت استقبال و اظهار امیدواری کرد: اگر مسئولان کشور بتوانند بسترهای لازم برای چنین نقدی را فراهم کرده و صف وهابیت را با اهل سنت جدا کنند، می توانند به وحدت جهان اسلام کمک بزرگی کرده باشند.

 

انتهای خبر/ج