کد خبر: 494 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵

با حضور روسای ادوار گذشته دانشگاه صورت گرفت

همایش گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه محقق اردبیلی

گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم تجلیل ازاساتید این دانشگاه به تشریح عملکرد خود طی این مدت پرداخت و از افزایش اعتبارات دانشگاه به 9 میلیارد و یکصد میلیون تومان خبر داد.

همایش گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه محقق اردبیلی

 به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم تجلیل از استادان نمونه و روسای دانشگاه محقق اردبیلی در ادوار گذشته به تشریح عملکرد خود در طول مدت مدیریتی خود پرداخت و گفت: در سال 93 دانشگاه محقق اردبیلی از طرف آی.اس.تی در بین 56 دانشگاه جامع سراسری کشور با لحاظ دانشگاه‌های تهران، اصفهان و تبریز، موفق به کسب رتبه 23 کشوری شد.

 وی با بیان اینکه ما در این رقابت علمی از نظر استانی رتبه خوبی کسب کرده ایم، تصریح کرد: این در حالی اتفاق افتاده است که استان به دلیل نوپا بودن و برخورداری از محرومیت ها، بسیاری از شاخص‌های علمی و توسعه را ندارد.

بودجه دانشگاه افزایش یافت

صادقی از افزایش در آمد دانشگاه محقق اردبیلی  از محل طرح های بین سازمانی از 70 میلیون به 199 میلیون تومان خبر داد  و گفت:در سال گذشته در راستای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بسیاری از امور با مدیریت جهادی به سرانجام رسید.

وی با اشاره به شعار سال« دولت و ملت، همدلی و همزبانی»  اظهار داشت: حضور استادان و مدیران دانشگاه محقق اردبیلی لبیک گوی این پیام است که امیدواریم سالی سرشار از برادری و اخوت پیشرو داشته‌ باشیم و کارکنان زحمت‌کش ما سال ویژه ای را تجربه کنند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از رشد 200 درصدی اعتبار پژوهشی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در سال 93 خبر داد و افزود: همچنین تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اقدام محققین دانشگاه از  72 طرح به 117 طرح افزایش یافته است.

رشته های تحصیلات تکمیلی افزایش یافته است

وی به عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه آموزش در سال گذشته به ایجاد یک رشته در مقطع کارشناسی، 8 رشته  در مقطع کارشناسی ارشد و 18رشته و گرایش در مقطع دکتری اشاره کرد.

صادقی با یادآوری اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در اسفند سال گذشته در همایش یاوران نماز دستگاه برتر استان انتخاب شد، خاطرنشان کرد: تعداد نشریات دانشجویی و کانون های علمی، فرهنگی و هنری از 300 درصد رشد برخوردار شده و تعداد شرکت کننده‌گان در دوره های فرهنگی دانشگاه، نیز از 140  نفر به 700 نفر ارتقا یافت.

تخلفات دانشجویی به کمترین میزان خود رسیده است

وی به تخلفات دانشجویی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه با روند رو به رشد خود در محیط علمی،اجتماعی  با کمترین تخلفات دانشجویی مواجه روبه رو بوده بطوریکه تعداد دانشجویانی که با حکم کمیته انظباطی مواجه شدند  از 64 نفر در سال 92 به 51 نفر در سال گذشته تنزل داشته است.

گام اساسی در تبدیل علم به ثروت برداشته شد

صادقی با بیان اینکه در دانشگاه‌های استان اردبیل کمبود صندلی وجود ندارد، گفت: اگرچه دانشگاه محقق اردبیلی  11هزار و 500 دانشجو دارد اما بر سر افزایش تعداد دانشجو با سایر دانشگاها رقابت نداریم چرا که هدف ما تلاش در راستای توسعه پارک علم و فناوری استان، مراکز رشد فناوری و توسعه و رشد در تحصیلات تکمیلی  مورد هدف دانشگاه است که امیدوارم این فعالیت‌ها در تولید علم به معنای تبدیل به پول و ثروت در منطقه موثر باشد.

حضرت زینب(س)سنبل یک معلم نیکوکار است

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام مدبر، سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن گرامیداشت هفته معلم گفت: حضرت زینب(س) سنبل یک معلم نیکوکار است که توانست در واقعه کربلا مسئولیت معلمی خود را به نحوه احسن انجام دهد.
وی با بیان احادیث و روایاتی در خصوص جایگاه رفیع معلم گفت: معلم نیکو معلمی است که مثل پدر برای شاگرد و دانشجوی خود دلسوزی کند.
سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همانطوری که نقش پدر فقط بزرگ کردن فرزند نیست، افزود: معلم نیز مانند پدر نقش تربیت و پرورش روح و جسم شاگرد را برعهده دارد.
حجت‌الاسلام مدبر با بیان اینکه خداوند مقام والایی برای معلم قائل است، گفت: خداوند برای فردی که معلم خوبی‌هاست عنایت ویژه‌ای قائل است به طوری که برای هر گام او پاداش یک سال عبادت را می‌نویسد و حق معلم نیکو هیچ وقت سبک شمرده نمی‌شود.
سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با تأکید بر اینکه آموزه‌های معلم باید همراه با نکات اخلاقی سازنده باشد، خاطرنشان کرد: معلمی که بتواند علوم تربیتی را به شاگردانش بیاموزد در ردیف معلمان برتر در تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد.

نقل خاطرات و بررسی نقاز قوت و ضعف روسای دانشگاه در ادوار گذشته، نکوداشت موسس دانشگاه محقق اردبیلی و تجلیل از اساتید دانشگاه از برنامه های این جشن بزرگ و باشکوه بود.

انتهای خبر/ج