کد خبر: 498 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷

با حضور رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان اردبیل

هیات النور دانشگاه پیام نور اردبیل بازگشایی شد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میر‌عباس‌زاده در مراسم بازگشایی هیات النور بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه حضرت زینب (س) سیاستمدار بود نه ریاستمدار گفت: زنان جامعه ما باید همانند حضرت زینب در تبلور دین بکوشند.

هیات النور دانشگاه پیام نور اردبیل بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میر‌عباس‌زاده رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان اردبیل در مراسم بازگشایی هیات النور بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان این که «یکی از القاب حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم است»،گفت: زینب (س) فرد خردمندی بود به همین جهت به او عقیله بنی هاشم می گفتند یعنی زنی که هیچ گاه خطا نکرد و همواره می دانست که وظیفه اش چیست.

 وی با تسلیت سالروز شهادت جانسوز حضرت زینب (س) افزود: حضرت زینت ویران کننده کاخ یزید و یزدیان بوده است، حضرت وقتی می خواست با امام حسین(ع) عازم سفر شود به نزد جعفر همسر خود رفت و به او گفت می دانم که نقش و جهاد من خوب همسرداری کردن است و از آن پنج تن فقط حسین(ع)برای من مانده است و از تو درخواست دارم که او را تنها نگذارم.

میرعباس زاده بیان کرد: زینب می دانست که مدیریت منزل با او است اما بنا به دلایلی این درخواست را از همسر خود داشت.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زینب (س) می دانست که در این سفر چه آینده ای دارد، ولی با رفتن به این سفر فرصت ها را حفظ کرد و با خردمندی خود نشان داد که دختر علی(ع) و فاطمه(س) است وبراساس خردمندی اش بود که گوشه ای از آن نهضت بزرگ را برعهده گرفت،به طوری که شاید اگر زینب (س) نبود نهضت کربلا شکست می خورد و اگر بعد از آن همه مصیبت، مدیریت درست حضرت زینب(س) نبود خدا می دانست که چه اتفاقاتی رخ می داد.

 این مسئول ادامه داد: زنان جامعه ما اگر می گویند که پیروحضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) هستند باید به آنها اقتدا کنند یعنی فرهنگ زینب را بشناسند از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنند، زینب وقتی دید که دشمن می خواهد ادعا کند که پیروز شده است با یک سخنرانی غرا و با بیان کلمات کوبنده دِین خود را به نهضت عاشورا ادا کرد زینب بود که از تمام فرصت ها نهایت استفاده را کرد.

وی اضافه کرد: زنان جامعه ما باید فرصت شناس باشند و از گذرگاه های زندگی به درستی عبور کرده و در هیچ صحنه ای از زندگی خود را نبازند، اگر ما می خواهیم حداقل شباهتی به زینب و حضرت زهرا(س) داشته باشیم باید سنت آنها را احیاء کنیم.

 رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان اردبیل در پایان سخنان خود یادآور شد: بعد از گذشت 14 قرن مقام زینب برای زنان جامعه ما از هر چیزی با ارزش تر است، چرا که زینب (س) سیاستمداربود نه ریاستمدار و زنان جامعه ما باید همانند زینب در تبلور دین بکوشند نه در تبلور و زیبایی ظاهری خود خودنمایی کنند و مایه دست فرودستان شوند.

 انتهای پیام/ج