کد خبر: 499 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷

باحضور نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان اردبیل

نشست بصیرتی در دانشگاه پیام نور پارس آباد برگزار شد

حجت الاسلام سید محمد سید سیاح در دانشگاه پیام نور پارس آباد گفت: ماهیت واقعی جریانهای تکفیری،تأمین منافع رژیم صهیونیستی و مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمین است.

نشست بصیرتی در دانشگاه پیام نور پارس آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت الاسلام سید محمد سید سیاح، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان اردبیل عصر امروز در نشست بصیرتی که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در دانشگاه پیام نور شهرستان پارس اباد برگزار  شد با اشاره به اهمیت نقش استاد در تربیت رشد انسان، خطرات انسان های تربیت نشده ای مثل هیتلر را یادآور شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی به اهمیت تکریم استاد پرداخت و گفت: در سیره ائمه اطهار علیه السلام نیز بر تکریم و احترام به علما و بزرگان دین تأکید بسیار شده است.

سید سیاح، در ادامه سخنان خود شهید مطهری را شهید راه تعویل خواند و گفت: گروه فرقان تفسیر نادرستی از دین داشتند.

وی با اشاره به اینکه برای تفسیر دین باید مرجعی وجود داشته باشد از ائمه معصومین علیه السلام بعنوان مرجع تفسیر دین نام برد و گفت: مشکلات کنونی که توسط جریانهای تکفیری و سلفی پدید آمده است ناشی از عدم مراجعه مردم به تفسیر درست دین است.

این مربی عقیدتی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل نهضت علمی و منطقی فراگیر برای مقابله با جریانهای تروریستی- تکفییری که انحرافات فاحش دینی دارند گفت: ماهیت واقعی این جریانهادر راستای تأمین منافع و امنیت رژیم صهیونیستی است که سعی در مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمین دارند تا بیداری اسلامی در جهان را به انحراف بکشانند.

وی اصلی ترین هدف جبهه استکبار از تشکیل و تجهیز گروههای تروریستی را مقابله با اسلام ناب محمدی و پیشگیری از اسلامگ رایی در غرب دانستو

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانسشجویی در پاسخ به سوالات در مورد تحولات منطقه بخصوص یمن و سوریه و تضعیف نیروهای مقاومت گفت: با توجه به آگاهسازی مردم و بسیج مردمی در مناطق به اشغال درآمده توسط داعش روز به روز شاهد اضمحلال این گروه تروریستی در منطقه هستیم.

سید سیاح در بحث یمن نیز به تاریخچه الحوثی ها اشاره کرد و گفت: نیروهای الحوثی که  تنها چند استان یمن را در اختیار داشتند، با توکل بر خدا و امداد های غیبی الهی در مقابله با اعیادی استکبار  یعنی رژیم آل سعود اکنون تمام مناطق  بر تمام مناطق یمن تسلط پیدا کرده اند که این خود نشان از روحیه بالا و قوی نیروهای مقاومت در منطقه است.

سید سیاح در بخش دیگری از سخنان خود به روشنگری در مورد نقش ایران در تحولات منطقه و نحوه حضور برخی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در آن مناطق  اشاره کرد و گفت: حضور برخی از یادگاران دفاع مقدس در جبه های مقاومت از روی احساس وظیفه اسلامی است و این افراد بصورت خودجوش و بصورت محدود حضور یافته و تنها از لحاظ فکری، تجربیات دفاع مقدس را به رزمندگان اسلام انتقال می دهند.

انتهای خبر/ج