کد خبر: 500 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷

با برگزاری همایش رسم هجرت

اردوهای جهادی بسیج دانشجویی کلید خورد

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل در همایش رسم هجرت با بیان اهداف اردوهای جهادی از حضور 1300 نفر اردو در فعالیت های جهادی خبر داد و گفت: رویکرد فعالیت های جهادی در سال جدید عمرانی،کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی است.

اردوهای جهادی بسیج دانشجویی کلید خورد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل ضمن عرض خیر مقدم به جهادگران دانشجو مقدم خانواده محترم دانشجوی شهید ، دکتر اصغر باقری را در جمع جهادگران دانشجو گرامی داشت و گفت: طبق رسم هرسال اردوهای جهادی امسال نیز به نام و یاد یکی دیگر از شهدای دانشجوی استان رقم  رقم خورد تا رفتار این شهید بزرگوار الگوی عملی و رفتاری دانشجویان جهادگر در اردوهای جهادی باشد.

اسدی با بیان اینکه بی تردید دفتر حماسه ی دریادلان این سامان مصحف هزار برگی است که پرداختن به آن در مجال اندک نمی گنجد خطه ی اردبیل را در کارزارهای خطیر ، رزمگاه صعب العبور و دشوار توصیف کرد و گفت: یاد و نام فرزندان این دیار از دیرباز بر پیشانی تاریخ ایران درخشیده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل، حرکت های جهادی را  مولود فعالیت های جهادگران بسیجی و اوامر ولی امر مسلمین جهان، مقام معظم رهبری دانست و گفت، این حرکت الهی- انقلابی توانست ثمرات بزرگ و بسیاری در دفتر زرین فعالیت های خود به ثبت برساند.

وی با بیان اینکه هجرت زمینه ساز حرکت است، گفت: این حرکت نیز در نوع خود زمینه ساز تعالی و تکامل انسان است.

اسدی در ادامه سخنان خود، تحقق فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی با محوریت تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های درونی کشور را اولویت اردوهای جهادی توصیف کرد و گفت: تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و امید و رفع محرومیت از روستاهای محروم از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

وی ایجاد اعتماد عمومی، غنی سازی اوغات فراغت دانشجویان ،فارغ التحصیلان و در نهایت حفظ و انسجام تشکیلاتی در بین نیروهای بسیج دانشجویی را نیز از دیگر اهداف اردوهای جهادی برشمرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل حضور یک جوان مومن، متدین و بسیجی در مجموعه روستا های محروم با هدف کاربردی شدن علوم، آموزه های علمی دانشجویان به وسیله بسیج کلیه امکانات و نیروهای انسانی برای سازندگی ، اشتغال، تولید مولد و رفع محرومیت ها در جهت کمک به تحقق مدیریت جهادی در کشور  را لازم و ضروری دانست.

مگر یک ملت بدون جهاد می تواند سرش را بالا بگیرد.

اسدی با بیان اینکه یک ملت بدون جهاد نمی تواند طعم عزت را بچشد گفت: مگر یک ملت می تواند در میان ملت های دنیا بدون جهاد در همه ابعاد به شان و موقعیتی دست پیدا کند.

وی تاثیر حرکت و روح جهادی را خاطر نشان شد و افزود: آن جائیکه حرکت و روح جهادی وجود دارد انسان در ایمان، آرمان و خدمت به دیگران حل شده و خود را فراموش می کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود با توکل بر خداوند و تاسی از خون پاک شهیدان گفت: اردو های جهادی و سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در سال 94 به تعداد 1300 نفر اردو  و با مشارکت کلیه دانشگاههای استان، سازمان بسیج سازندگی و ناحیه بسیج دانشجویی درعرصه های عمرانی،فرهنگی،آموزشی،علمی،بهداشتی، درمانی، کارآفرینی و توانمند سازی مناطق محروم با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرا خواهد شد.

اسدی از برگزاری همایش رسم هجرت بعنوان تلاش در جهت ترویج تفکر و فرهنگ جهادی، ایجاد هماهنگی در جهت اثربخشی بهتر اردوها  نام برد و خواستار تلاش جدی در جهت ارتقاء اردوها، حفظ و انسجام تشکیلاتی و ارتباط بین گروههای جهادی در بین جهادگران دانشجو شد.

وی خبر از برگزاری کارگاههای اموزشی و توجیهی با حضور سخنرانان کشوری و استانی خبر داد و گفت: به منظور ارتقاء بینش و مهارت افزایی دانشجویان کارگاه های آموزشی پیش بینی شده است تا جهادگران با روحیه جهادی در اردوها حضور داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان کلام شهید آوینی را یادآور شد و گفت: شان انسان در ایمان و هجرت و جهاد است و هجرت مقدمه جهاد فی سبیل الله است.

سخنرانی جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان، تجلیل از خانواده دانشجوی شهید اصغر باقری، رونمایی از کتاب سقای دشت اردبیل تالیف ایرج فتحی دانشجوی بسیجی دانشگاه محقق اردبیلی، پخش نماهنگ و برگزاری کارگاههای توجیهی و آسیب شناسی اردوهای جهادی از دیگر برنامه های اجرا شده در همایش رسم هجرت بود.

انتهای خبر/ج