کد خبر: 501 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام:

روستاها به سرای سالمندان تبدیل شده اند/ دخالت ایران در یمن تصرف ریاض را در پی دارد

بابازاده در همایش رسم هجرت خطاب به مسئولین استان گفت: با فراهم کردن زمینه های اقتصاد مقاومتی در روستا ها که یکی از بارزترین اهرم های اقتصاد غیر نفتی هستند جلوی مهاجرت بی رویه جوانان را گرفته و نگذارید روستا ها بیش از این به سرای سالمندان تبدیل شوند.

روستاها به سرای سالمندان تبدیل شده اند/ دخالت ایران در یمن تصرف ریاض را در پی دارد

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، جلیل بابازاده قانع، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در همایش رسم هجرت با بیان اینکه روستاهای ما به عنوان بهترین تولید کننده منابع غذایی هستند اما به دلیل اینکه دولت ها برای خدمات رسانی به روستاها، تعداد خانوارها را مد نظر قرار میدهند گفت: هم اکنون روستاهای ما به سرای سالمندان بدل شده و جوانان این روستاها به شهرها مهاجرت کردند.

بابازاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال در مشهد که برنامه های سال را تشریح کردند گفت: اکنون وظیفه ما  این است که با عمل به رهنمودها به پیشرفت کشور سرعت ببخشیم.

وی اهمیت مطالعه و بصیرت افزایی را یادآور شد و گفت: وقتی رهبر انقلاب در حیطه کشور حرکتی را مطرح می کنند در واقع خیر و صلاح مردم را می خواهند.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام سیره عملی امام راحل را خاطرنشان کرد و گفت: امام خمینی (ره) یک موی کوخ نشین را  به کاخ نشین بی درد ترجیح نداد.

وی به نحوه چینش شاخص های توسعه در استان انتقاد کرد و گفت: به ازای هر 10 کیلومتر آسفالت در داخل شهرها ،ایجاد یک متر آسفالت در داخل روستاها بدور از انصاف است.

وی از مسئولین استان خواست نسبت به رفع محرومیت روستاها توجه جدی کنند.

بابازاده با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولین گفت: فرهنگ اقتصاد بدون نفت باید جا انداخته شود و در این راستا کشاورزی یکی از بارزترین اهرم های اقتصاد غیر نفتی است که با کار جهادی در روستاها میشود بانی خیر و برکت در کشور شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به شرایط منطقه اشاره کرد و  خطاب به آمریکا هشدار داد اگر کوچکترین خطایی از آنان سربزند، در همان ساعت اولیه 120 الی 150 هزار سرباز آمریکایی حاضر در منطقه تلف خواهند شد.

وی گفت:  استکبار با بهانه جدیدی در منطقه شایعه کرده است که ایران در امور یمن دخالت و از انصارالله حمایت نظامی میکند ولی اگر واقعیت امر همین بود ریاض هم اکنون در تصرف ایران بود.

هرکه وابسته است،اسیر است

وی در پاسخ به کسانیکه ادعا می کنند اگر تحریم ها برداشته نشود وضع مان بدتر می شود وضعیت ترکیه امروزی را یادآور شد و گفت: امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب هشدار دادند که هرکه وابسته است اسیر است.

بابازاده به سالروز وفات حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) چطور در کربلا پیراهن خونین امام حسین علیه السلام را در دل نگه داشت و منزل به منزل هدف قیام را به دنیا انتقال داد و باعث شد مظلومیت کربلا را تا روز قیامت به گوش همه جهانیان رسانده است.

وی  در ادامه به نیروی عظیم 4میلیون و هفتصد هزار نفری دانشجویان در کشور اشاره کرد و گفت: در علوم انسانی کسی با ایران کاری ندارد چون پا روی دم انها گذاشته نشده است ، همه هجمه دشمن در علوم مهندسی و نظامی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام اهمیت صنایع بومی نظامی ایران را خاطر نشان کرد و گفت: دشمن به خوبی می داند اگر به خاک ایران تعرض کند با واکنش جدی ایران رو به رو خواهد شد.

وی زحمات تهرانی مقدم،سلامی،حاجی زاده ها را متذکر شد و گفت: در سایه تلاش های شبانه روزی رزمندگان عرصه علم و جهاد اکنون جایی در ایران نمانده است که به سکوهای پرتاب موشک مسلح نباشد و این از روی حرف نیست شبیه سازی ها و مانورهای آشکار ما در طول سالیان نه چندان گذشته این را به ما می گوید.

بابازاده به استراتژی دشمن اشاره کرد و گفت:استکبار خود اعتراف میکند که اگر به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند بازنده خواهد بود چونکه از لحاظ استحکامات امنیتی تاسیسات هسته ای ایران آسیب ناپذیر است بنابراین تنها راه حل مناضعات را در میز مذاکرات می بیند و اگر تهدید کند با تهدید مواجه خواهد شد.

 کارهای جهادی و کسب روحیه جهادی، انقلاب را با نشاط و بیمه می کند

 وی  در پایان از روسای دانشگاهها که در طول سال با بضاعت اندک خود برنامه های محوری بسیج را یاری می کنند نیز تشکر کرد

انتهای خبر/ج