کد خبر: 502 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷

با حضور روسای دانشگاههای اردبیل

کتاب "سقای دشت اردبیل "رونمایی شد

کتاب سقای دشت اردبیل، نخستین اثر استانی در زمینه فعالیت های جهادی در عصر حاضر با پرداخت به کرامات شهدای دفاع مقدس می باشد.

 کتاب "سقای دشت اردبیل "رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،  عصر دیروز طی مراسمی در سالن شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با حضور روسای دانشگاههای اردبیل، مسئولان سپاه حضرت عباس علیه السلام و جهادگران دانشجو از نخستین اثر دانشجویی استان اردبیل در موضوع اردوهایی جهادی رونمایی شد.

کتاب "سقای دشت اردبیل" که به یاد شهید سرافراز اسلام شهید شاپور برزگر تالیف گردیده  در یک قالب داستانی - خاطره نوشته شده است.خاطرات جذاب این کتاب که راوی ،خود نویسنده است با محوریت کرامات شهید برزگر و ایثارگریهای جوانان جهادگر بوده و به خدمات خالصانه بسیج مردمی در مناطق محروم استان اردبیل با زبانی نو و قابل فهم می پردازد.

ایرج فتحی جلفا نویسنده این کتاب در بخش اول اثرش به کرامات معنوی شهید شاپوربرزگر در قالب اجرای یک پروژه آبرسانی که به نام آن شهیدبزرگوار اجرا شده است پرداخته همچنین در قسمتی از خاطرات این بخش به تاثیر معنوی نام شهید براذهان عمومی مردم چندین روستا اشاره شده است که چگونه یک پیرمرد روستایی بخاطر نام شهید از قطعه زمین باارزش خود در راستای آبرسانی به منطقه می گذرد و مال خود را وقف نام شهید میکند.

در این بخش نویسنده با سبک خاطره نویسی در تلاش است تا تاثیر معنوی نام شهید را به بهانه آبرسانی به روستاها به خواننده کتاب القاکند.

در بخش دیگری از این کتاب ، نویسنده می کوشد با بیان خاطراتی زیبا از اردوهای جهادی که در مناطق محروم استان اتفاق افتاده است ، ایثارگری ها و خدمات خالصانه جوانان مومن و پرنشاط اردبیلی را به خوانندگان به تصویر بکشد.

از نکات برجسته و منحصر بفرد این کتاب مستندسازی آن است که خواننده همگام با خواندن خاطرات با مراجعه به تصاویر و مستندات موجود تصویرسازی قوی از موضوع خاطره در ذهن خود تداعی می کند.

در بخش  دیگری از کتاب مؤلف از خاطراتی ناب که در منطقه زلزله زده ارسباران و آذربایجان شرقی اتفاق افتاده می نویسد و از تلاشها و ایثارگریهای جوانان اردبیلی در بازسازی مناطق زلزله زده روستاهای آذربایجان شرقی سخن می گوید.

انتهای خبر/ج

 


نظرات بازدیدکنندگان

modir
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸

جناب مهندس ایرج فتحی ، شجاعت شما را در تالیف این اثر ماندگار و جاودان که نشانگر تلاشهای مردان گمنام در جهادگری است تبریک می گویم،ایکاش مسولان شهرما کمی از روحیه جهادگری شماراداشتند آن وقت …… رونمایی کتاب سقای دشت اردبیل را به نوبه خودم به جامعه مهندسی استان تبریک می گویم انشالله منتظرچاپ کتابهای جدیدبااین سبک هستیم باتشکرفراوان مهدی حبیب زاده خیاوی


modir
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸

جهادگر عزیز و ارزشمند جناب آقای مهندس ایرج فتحی جلفا شکی نیست زحمات و تلاش های انسان های شریفی که سالهای عمر خود را برای خدمت در مناطق محروم سپری کردندهرگز فراموش نخواهد شد ، اینجانب بر حسب وظیفه و به نمایندگی از سوی جمعی از دوستان جهادگر شما رونمایی از این اثر معنوی که یادآور کرامات شهیدشاپور برزگر در عرصه آبرسانی به روستاها وخدمت به وطن می باشد را به شما وتمامی ایٍثارگران وطن وخانواده شهید برزگر تبریک عرض نموده واز خداوند جهاندار جان آفرین آرزوی سلامتی و توفیق خدمت بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی را برایتان مسئلت می نمایم . قدیرزاده


modir
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸

یاران می‌گه:جناب مهندس فتحی بزرگوار رونمایی از این اثر بزرگ رابه شما وهمه کسانی که در به تحریر در آوردن این کتاب شمارا یاری کردن تبریک عرض می نمایم.