کد خبر: 504 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷

در آخرین روز هفته معلم صورت گرفت:

دیدار دانشگاهیان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان

آیت الله سید حسن عاملی،نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر امروز در دیدار با دانشگاهیان اردبیل گفت: اگر معلم نباشد جامعه در تمام جهات و ابعاد خود در تاریکی مطلق فرو خواهد رفت.

دیدار دانشگاهیان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، عصرامروز مصادف با آخرین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم، دانشگاهیان دانشگاههای اردبیل، با حضور در دفتر امام جمعه محبوب اردبیل از رهنمودهای این معلم اخلاق بهره مند شدند.

در  ابتدای این دیدار حجت الاسلام معاضدی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل ضمن عرض خیرمقدم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال گفت: در امر تعلیم و تربیت، مخصوصا تربیت جوانان باید آرمان گرا بود تا به توفیق دست یافت.

سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به تاثیر به سزای افکار علامه طباطبایی در قرن حاضر، کتاب تفسیر المیزان این معلم بزرگ را از جمله تفاسیر استثنایی در عالم خواند و گفت:گذشته از علمای شیعه ، سنیان نیز به این مطلب اذعان دارند.

سعه وجود به برکت علم است که از طرف معلم اهدا شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل،حیطه قدرت را مدیون علم دانست و گفت: قدرت جز با کسب علم بدست نمی آید و از این رو علامه مطهری و علامه طباطبایی تنها به واسطه علمشان هنوز هم در همه جا دیده می شوند.

عاملی اعظم العلم را در شناسایی مصالح و مفاسد علم دانست و گفت: قدرت علم نیز به برکت وجود معلم است.

 هر مقامی که مبتنی بر اعتدال و قوای نفس نباشد ویال است.

 وی با اشاره به آیت الله انصاری همدانی از عارفان الهی با بیان اینکه عارف در این دنیا هم به بهشت می رسد گفت: این در حالی است که که انسان عامی در آخرت بهشت را درک خواهد کرد.

پرورش انسان های بزرگ  باید بر اثر قلب بزرگ و ذائقه های فاخر صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان به تاثیر نفوس علما در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) حاصل دست رنج آیت الله شاه آباادی بود که انقلاب اسلامی در ایران رقم زده شد تا معادلات جهان اینگونه به هم بخورد.

وی  همنشینی مولوی با شمس تبریزی را خاطر نشان شد و افزود: مولوی وقتی به شاگردی شمس پرداخت، مثنوی متولد شد که اکنون شاهد هستیم بعد از گذشت قرن ها به هر زبانی که ترجمه می شود پرفروش ترین کتاب سال آن کشور می شود

دکتر - مهندس خوب ، معلم خوبی را نیز در انتهای راه خود به همراه دارد.

این استاد اخلاق از خیانت انسان به خودش بعنوان بزرگترین خیانت ها نام برد و افزود: از برکات معلم این است که انسان در مملکت وجود خودش حاکمیت را به قوه قضائیه بدن یعنی عقل بدهد تا همه چیز عبادت  محسوب شود.

به به حکمای یونانی اشاره کرد و گفت: آنها می گویند اگر یک کشتی شکسته در گرداب گرفتار شود امید اینکه این کشتی به ساحل نجات برسد زیاد است. اما اگر انسان مبتلا به غضب و عصبانیت شود هرگز به ساحل آرامش نخواهد رسید.

عاملی در ادامه همه موفقیت های انسان را مدیون معلم دانست و  اظهار داشت: اگر معلم نباشد جامعه در تمام جهات  و ابعاد در تاریکی مطلق بسر خواهد برد.

معلم باید قدر خود را بداند و به قُدسیت خودش اعتقاد و ایمان داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان، از  قصور در زمان بعنوان بزرگترین خطر برای معلم نام برد و گفت: معلم با آن همه شأن و بزرگی در خطر بزرگی قرار دارد.

وی افزود: معلم چون برای یاد دادن اجیر شده است، اگر لحظه ای دیر سر کلاس درس حاضر شود مشمول ذمه خواهد بود.

عاملی این اضافه وقت ها را در روز قیامت وحشتناک  توصیف کرد و گفت: این زمان های از دست رفته وقتی جمع شدند در قیامت تبدیل به قتل نفس می شوند ، چونکه موجب از بین رفتن عمر انسانی شده است.

امام جمعه اردبیل به دعای کمیل اشاره کرد و گفت: در این دعا ذکر شده است خدا گاهی چنان حساب کشی       می کند که فرشتگان هم نمی فهمند عمل  انعکاس داده شده معیوب بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه انسان لازم نیست رسماً معلم باشد تا از شأن معلم برخوردار شود گفت: پدر و مادری که به تربیت فرزند می پردازند و با حتی افرادی که به تربیت انسانها در همه احوالات مشغول اند نیز معلم محسوب می شوند.

انتهای خبر/ج

 


نظرات بازدیدکنندگان

عزتی
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱

سایت شما بسیار پربار و خوب بود موفق و پیروز باشید