پربازدیدترین ها

کد خبر: 951 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵

بیانیه 20 تشکل دانشجویی و مردمی اردبیل:

مطالبه عزت خواهانه ملت، محکمترین بستر برای پیشبرد مقتدرانه مذاکرات است

در این بیانیه جوانان اردبیل از دولت خواستند به جای برچسب زدن و طرد منتقدین منصف، از مطالبه گری عزت خواهانه آحاد ملت بعنوان ظرفیتی مستحکم جهت پیشبرد مقتدرانه مذاکرات در مقابل غرب استفاده کنند.

مطالبه عزت خواهانه ملت، محکمترین بستر برای پیشبرد مقتدرانه مذاکرات است

به گزارش ابصارنیوز در این بیانیه با اشاره به نزدیک به زمان رسیدن به توافق نهایی بر سر مسئله فناوری صلح آمیز هسته ای، آمده است: اکنون اذهان عمومی کشور نسبت به این موضوع حساس شده است، چرا که ملت انقلابی ایران به دنبال توافقی هستند که عزت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی را نیز در پی داشته باشد.

تفکیک بین خدا و کدخدا

این بیانیه با اشاره به گره زدن بحث مذاکرات هسته ای به حل مشکلات کشور اعم آب خوردن مردم تا ازدواج جوانان توسط دولت تدبیر و امید اعلام داشت: خوش‌بینی کاذب دولت و مدارای غیرمتعارف با دشمن زیاده‌خواه به حدی رسیده است که تیم مذاکره کننده در تفکیک بین کدخدا و خدا دچار مشکل شده است.

کلیدحل مشکلات اقتصادی کشور در داخل است نه در لوزان و نیویورک

امضاءکنندگان این بیانیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب «کلیدحل مشکلات اقتصادی کشور را در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است»، ضمن حمایت از مذاکره کنندگان در چارچوب خطوط قرمز تصریح می کنند: همدلی و همزبانی تمامی آحاد ملت ایران و دولت محترم به همراه حمایت های قاطعانه رهبر معظم انقلاب پیرامون حمایت از توافق خوب و منصفانه؛ مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت، شرایطی را فراهم آورده تا دولت محترم  با پشتوانه ای استوار قدم در میدان مذاکرات نهاده و در راستای تحقق خواسته های ملت، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

جدال امروز بین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان جهالت مدرن است

در این بیانیه آمده است: انتظار بر این است که دولت و تیم مذاکره کننده به دقت متوجه باشند که در حال حاضر جهان شاهد جدال گفتمان نوین اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی ایران و گفتمان جاهلیت مدرن با محوریت غرب می باشد و از طرفی درگیر جنگ‌های نیابتی با نمادهای جهل، کفر، الحاد، تکفیر و استکبار در منطقه و جهان است. لذا این مسئله  بار سنگینی بر دوش مسئولین می گذارد که بر سر مواضع امت انقلابی، هوشیارانه‌تر، انقلابی و جهادی‌تر و عاقلانه تر برخورد کرده و از اظهاراتی که احساسات انقلابی ملت سازش ناپذیر با کفر و شرک را خدشه دار می کند پرهیز نمایند!

انتهای پیام

 

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

 

 

                                                                           باسمه تعالی

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی  و از آیین تحریف یافته آنان، پیروی کنی...(سوره بقره، آیه ی 120).

با نزدیک شدن به زمان رسیدن به توافق نهایی بر سر مسئله فناوری صلح آمیز هسته ای، بیش از پیش اذهان عمومی کشور نسبت به این موضوع حساس شده است، چرا که ملت انقلابی به دنبال توافقی هستند که در عین کمک به دولت در بحث مذاکرات هسته ای، عزت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی را نیز در پی داشته باشد. و این حساسیت یعنی، ملت انقلابی ایران «توافق تمامت‌خواهانه» طرف غربی را پذیرش نخواهند کرد!  

این درحالیست که دولت محترم تدبیر و امید تمامی توان و تلاش خود را در مدت سپری شده، برای حل موضوع هسته ای مصروف کرده است. که گاهاً شاهد اظهار نظرهای عجیب برخی از اعضای دولت مبنی بر اینکه رفع تحریم ها عامل اصلی حل مشکلات کشور اعم از آب خوردن مردم تا ازدواج جوانان است، شده ایم! لذا در راستای همین استدلال بی اساس، باید تا رفع تحریم ها برای بهبود اوضاع صبر کرد! و گاهی خوش‌بینی کاذب دولت و مدارای غیرمتعارف با دشمن زیاده‌خواه به حدی می رسد که در تفکیک بین کدخدا و خدا دچار مشکل می‌شویم! در حالیکه این نگاه غیر اصولی و غیر عزتمندانه به ریشه مشکلات و گره زدن سرنوشت و مسائل کشور به مسئله تحریم، خلاف عقلانیت، تدبیر و امید است! همانطوری که رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت از مذاکره کنندگان در چارچوب خطوط قرمزی که ترسیم شده است، می فرمایند: «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است».  

از سوی دیگر، همدلی و همزبانی تمامی آحاد ملت ایران و دولت محترم به همراه حمایت های قاطعانه رهبر معظم انقلاب پیرامون حمایت از توافق خوب و منصفانه؛ مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت، شرایطی را فراهم آورده تا دولت محترم  با پشتوانه ای استوار قدم در میدان مذاکرات نهاده و در راستای تحقق خواسته های ملت، تمام تلاش خود را به کار گیرد. اما در عین حال انتظار بر این است که دولت و تیم مذاکره کننده به دقت متوجه باشند که در حال حاضر جهان شاهد جدال گفتمان نوین اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی ایران و گفتمان جاهلیت مدرن غرب می باشد و از طرفی درگیر جنگ‌های نیابتی با نمادهای جهل، کفر، الحاد، تکفیر و استکبار در منطقه و جهان است. لذا این مسئله  بار سنگینی بر دوش مسئولین می گذارد که بر سر مواضع امت انقلابی، هوشیارانه‌تر، انقلابی و جهادی‌تر و عاقلانه تر برخورد کرده و از اظهاراتی که احساسات انقلابی ملت سازش ناپذیر با کفر و شرک را خدشه دار می کند پرهیز نمایند! همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: با سردمداران کفر جهانی مبارزه را ادامه دهید که آنها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند(سوره توبه، آیه ی 12).

به دولت محترم پیشنهاد می کنیم که به جای برچسب زدن و طرد کردن، از منتقدین منصف و از مطالبه گری عزت خواهانه آحاد ملت بعنوان بستر و ظرفیتی مستحکم جهت پیشبرد مقتدرانه روند مذاکرات در مقابل طرف غربی استفاده نمایند. همچنین  صراحتاً از تیم مذاکره کننده ی هسته ای خواستاریم که در چارچوب خطوط قرمز مشخص شده توسط مقام معظم رهبری که در جلسات متعدد مطرح کرده اند و ضمن توجه به مطالبه ملت انقلابی در راستای توافق خوب و عزتمندانه، با عملکرد خود پاسخ کوبنده ای بر زیاده خواهی جبهه استکبار و طرف غربی دهند.

شایسته است دولت محترم در عین حال که مسئله هسته ای و مذاکرات مربوط به آن را پی گیری می کنند، تلاش برای تقویت و استفاده از ظرفیت اقتصادی کشور و به تعبیر مقام معظم رهبری «تقوای اجتماعی در زمینه‌ی مسئله‌ی اقتصادی» را مد نظر قرار دهند و قطار پرشتاب انقلاب اسلامی را با تکیه بر توانمندی های داخلی و سرمایه های ناب انسانی که تربیت یافته ی مکتب حضرت روح الله(ره) و امام خامنه ای(مدظله) می باشد، سرعتی مضاعف ببخشند.

 

امضاءکنندگان بیانیه:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی   

هیأت مکتب الشهدای اردبیل

مؤسسه خادمین گمنام حضرت ولیعصر(عج)                 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی         

هیأت جوانان عاشورایی اردبیل

مؤسسه فرهنگی انتظار                              

هیأت منتظران حسینی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل                         

کانون یاران امام حسین(ع)

مؤسسه سفیران کوثر                                            

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل

هیأت مکتب الشهدای دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی     

هیأت خیمة العباس (ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل              

هیأت کساء اردبیل

هیأت محبین الرضا(ع) اردبیل                   

هیأت محبین المهدی(عج) اردبیل

کانون محسنین                                       

بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی