نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9767 ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰

امام جمعه اصلاندوز:

لزوم فرهنگ‌سازی زکات در جامعه / پرداخت زکات در حل مشکلات نیازمندان تاثیرگذار است

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: زکات یکی از واجبات دینی است که در کنار سایر واجبات دین اسلام بر این امر مهم نیز تاکید شده است و همچنین با توجه به اینکه پرداخت زکات در حل مشکلات نیازمندان جامعه تاثیرگذار است باید امر زکات تبلیغ و فرهنگ سازی شود.

لزوم فرهنگ‌سازی زکات در جامعه / پرداخت زکات در حل مشکلات نیازمندان تاثیرگذار است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفرزاده در جلسه شورای زکات شهرستان اصلاندوز اظهار داشت: پرداخت زکات یک امر واجب است و همه باید برای جمع آوری و پرداخت اهتمام ویژه داشته باشند چراکه براساس آموزه‌های دینی همواره در کنار واجبات دینی همچون نماز بر امر زکات نیز تاکید شده است.

وی به اهمیت تبلیغ و فرهنگ سازی زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: مسئولان باید با گسترش فعالیت های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه ای به کار گیرند و در این راستا شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه به ویژه روحانیون و همچنین رسانه‌ها نقش جدی دارند.

جعفرزاده با بیان اینکه زکات همواره در رفع مشکلات اقشار نیازمند جامعه تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: مردم شهرستان اصلاندوز مغان به ویژه مردم روستاها و عشایر منطقه در هر زمانی حامی اقشار محروم جامعه بوده‌اند و در ایام شیوع بیماری ویروسی کرونا نیز که مشکلات بسیاری برای مردم به ویژه نیازمندان به وجود آمد با مشارکت در رزمایش بزرگ کمک مومنانه همدلی خود را نشان دادند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز تبیین اهمیت پرداخت زکات را ضروری دانست و بیان کرد: در آیات و روایات آمده که اگر همه افراد متمکن زکات مال خود را بدهند، فقیر و گرسنه‌ای باقی نمی‌ماند بنابراین انتظار می‌رود که مردم در پرداخت زکات با دستگاه‌های اجرایی مربوطه همکاری داشته باشند.

گفتنی است در ادامه این جلسه رئیس شورای احیای زکات استان اردبیل در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوطه در خصوص جمع آوری زکات گزارشی ارائه کرد و همچنین فرماندار شهرستان اصلاندوز نیز بر لزوم همکاری و برنامه‌ریزی مناسب برای جمع آوری زکات تاکید کرد.

انتهای پیام/ج