پربازدیدترین ها

کد خبر: 1850 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق:

مفاهیم ارزشمند آفرینش و رازهای جهان تنها با مطالعه قرآن کریم قابل درک است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق گفت:دانشگاهیان باید مفاهیم ارزشمند آفرینش و رازهای جهان را در قرآن جستجو کرده و آنها را مطالعه کنند.

مفاهیم ارزشمند آفرینش و رازهای جهان تنها با مطالعه قرآن کریم قابل درک است

 به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیف اله مدبّر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در حلسه تفسیر قرآن کریم در جمع کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به زندگی نامه حضرت موسی (ع) و حضرت خضر(ع) گفت:دانشگاهیان باید مفاهیم ارزشمند آفرینش و رازهای جهان را در قرآن جستجو کرده و آنها را مطالعه کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حضرت خضر(ع) به قدری در مسیر خدایی بودن پیش رفته بود که هر وقت به درخت خشکی تکیه می داد، درخت شروع به رشد می کرد و سبز می شد، گفت: حضرت خضر(ع)ملک نبود؛ او بنده ای از بندگان خدا بود.

مدبر در ادامه سخنان خود انبیاء زنده در جهان را خاطر نشان کرد و گفت: بنا بر روایات و احادیث، حضرات عیسی، خضر، الیاس و صالح علیهم السلام انبیای زنده در جهان هستند.

وی از حضرت خضر(ع) به عنوان مأمور آب یاد کرد و گفت: بسیاری از شعرا در شعرهایشان آب حیات را به حضرت خضر (ع)نسبت داده اند و از طرفی در روایات چنین آمده است که هرکس خواسته و مراد خود را به آب روان بگوید، حضرت خضر(ع) مطالبه شخص را شنیده و واسطه برآورده شدن مراد او می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه خداوند رموز عرفانی آب و حیات را به نام خضر نبی ساخته است، تأکید کرد: دانشگاهیان باید مفاهیم ارزشمند آفرینش و رازهای جهان را در قرآن جستجو کنند و آنها را مورد مطالعه قرار دهند.

انتهای پیام/