پربازدیدترین ها

کد خبر: 527 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰

شهردار اردبیل در جمع دانشجویان معماری:

آشتی ابدی بین دانشگاه و دستگاههای اجرایی در حال شکل گیری است

صدیف بدری شهردار اردبیل در جمع دانشجویان معماری از نیروی انسانی بعنوان ذخیره و سرمایه هر مملکتی نام برد و افزود: این نیروی انسانی باید دارای بینش و دانش کافی باشد.

آشتی ابدی بین دانشگاه و دستگاههای اجرایی در حال شکل گیری است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، صدیف بدری شهردار اردبیل درظهر امروز در جمع دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های معماری و شهرسازی اردبیل در دانشکده فنی رازی اردبیل با بیان اینکه ما به دریافت پیشنهادات علاقمند هستیم گفت: طرح های  موفق دریافت شده پس از بحث های کارشناسی به مرحله اجرا نیز گذاشته می شوند.

نیروهای انسانی دانا، از ذخایر و سرمایه های اصلی هر کشوری است

شهردار اردبیل از نیروهای انسانی بعنوان ذخیره و سرمایه اصلی هر مملکتی نام برد و گفت: اگر این نیرو از دانش و دانایی  کافی بهره مند نباشد،توفیق خاصی به همراه نخواهد داشت.

بدری از آموزش و پرورش بعنوان پایه و مبنای دانش نام برد و گفت: دانشگاه محل تکمیل این دانایی است تا فرد به تخصص لازم در رشته مورد نظر خود دست یابد.

وی از تجربیات خود در شهرداری اردبیل گفت و ادامه داد: با تلفیق این درس و تجربه  میتوان در مدیریت شهر نقش های موثری را ایفا کرد.

وی پیشرفتهای اردبیل در تمام زمینه ها را مدیون دانشگاه و اساتید دانست و تصریح کرد: دانایی و دانش نیروی انسانی در سایه دانشگاه بوجود می آید.

شهردار اردبیل به بیان رابطه بین معماری و شهرسازی پرداخت و گفت: شهرسازی نیز با شهرداری عجین است.

وی تخصصی شدن علوم را یادآورشد و افزود: قبلا یک نفر در چند شاخه دارای حق امتیاز وامضاء بود که اکنون با تخصصی تر شدن رشته ها شاهد تک امتیازی در حق امضاء هستیم و این تنها در سایه دانشگاه و پیشرفت علم میسر شده است.

 باید به آشفتگی معماری شهر سرو سامان داد

شهردار اردبیل با بیان اینکه باید بتوانیم به آشفتگی های معماری شهرسرو  وسامان دهیم گفت: این کار مهم تنها با مطالعه دقیق و بکاربردن ظرافت هایی معماری و تلفقیق معماری سنت و اسلامی توسط معماران جوان و دارای انگیزه میسر خواهد شد.

به حرفه خودتان ارزش قایل شوید

بدری به طراحی و تنظیم نقشه های معماری اشاره کرد و گفت: مهندسین معمار با کمی دقت و ظرافت در کارهایشان می توانند بدون ایجاد سوال درذهن مهندسین ناظر به اهداف مورد نظر خود برسند.

وی در بعد طراحی به نمای بیرونی ساختمان اشاره کرد و گفت: طرحی به تصویب شورای شهر رسیده که معماران را موظف می کند تا در  کلیه طرح هایشان  بحث معماری اسلامی و اقلیم اردبیل را نیز مد نظر قرار دهند.

استفاده از ایده های دانشجویی به زیباسازی شهر کمک می کند

شهردار اردبیل به طرح های دانشجویان کارشناسی، پایان نامه های ارشد و تزهای دکتری اشاره کرد و از اساتید خواست تا با راهنمایی این طرح ها به مدیریت برنامه ریزی شهرداری موجبات استفاده از ایده ها و افکار خلاق دانشجویان در زیبا سازی شهر را فراهم آورند.

وی اهمیت اشتغال آفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در پیشرفت کشور را یادآور شد و افزود: مسئولین وظیفه دارند با بستر سازی مناسب، زمینه های اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.

بدری به زیر ساخت های شهر اشاره کرد و گفت: رشته های مختلف معماری، شهرسازی و عمران باید بستر کاری داشته باشند تا بتوانند از اندوخته های خودشان به نحو احسن استفاده کنند..

وی ادامه داد:زیر ساخت های اردبیل با استعدادهای بالای جوانان این سرزمین همخوانی ندارد و مسئولین می توانند با فراهم کردن زیرساخت های لازم به امر اشتغالزایی جوانان نیز کمک کنند.

باید آشتی ابدی بین دانشگاه و دستگاههای اجرایی اتفاق بیافتد

 شهردار اردبیل به دوران دانشجویی خود اشاره کرد و گفت: همه ما در دوران دانشجویی دغدغه های بزرگی را در سر داریم ولی وقتی در آن طرف میز بعنوان کارشناس و مدیر قرار میگریم، آن آرمان ها و افکار مورد غفلت قرار میگرد.

بدری افزود: شما دانشجویان باید رصد کنید تا  با پیگیری هایتان زمینه های آشتی عملی دانشگاه و دستگاههای اجرایی در استان ایجاد شود.

 طرح تفصیلی اردبیل در حال تهیه است

شهردار اردبیل در ادامه گزارشی از طرح تفصیلی اردبیل ارائه داد و گفت: همکاری ما با نظام مهندسی در عالی‌ترین سطح است و ما در جلسات و کارگروه‌های تخصصی از نظرات کارگشای متخصصان و مهندسان مجرب نظام مهندسی ساختمان در کنار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود:برای اولین بار شهرداری اردبیل  با انتخاب مشاور اجرایی روند امور را به دست گرفته است و در این راستا از اساتید خبره معماری و شهرسازی استان نیز استفاده کرده است.

بدری در پایان از دانشجویان و صاحب نظران خواست با دادن طرح ها و پیشنهادات خود از طریق سایت شهرداری یا با مراجعه به شهرداری در پیشرفت شهرشان کمک کنند.

انتهای خبر/ج