پربازدیدترین ها

کد خبر: 531 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱

رئيس انجمن علمي فيزيك ايران :

پيوند بين فيزيك و صنعت ایجاد می شود

رئيس انجمن علمي فيزيك ايران با تأكيد بر ضرورت برقراري پيوند بين فيزيك و صنعت، گفت: نيروهاي متخصص انجمن هاي علمي فيزيك مي توانند با نوآوري در توليد محصولات جديد و ارتقاي صنايع در سطح جهاني نقش مؤثري در توسعه صنعت كشور ايفا كنند.

پيوند بين فيزيك و صنعت ایجاد می شود

به گزارش ابصارنیوز ،شاهين روحاني در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با تأكيد بر ايجاد اشتغال براي فارغ التحصيلان دانشگاهي كشور، گفت: بايد زمينه و امكانات اشتغال دانش آموخته هاي فيزيك در صنايع مختلف ايجاد شود چرا كه حوزه صنعت قابليت جذب نيروي بيشتري را دارد.

وي با اشاره به فعاليت انجمن علمي فيزيك ايران در راستاي ارتقاي سطح علمي دانشجويان رشته فيزيك و ترويج علم فيزيك در سطح كشور گفت: اجراي سمينارها و كنفرانس هاي تخصصي و علمي انجمن فيزيك ايران در بالاترين سطح ممكن انجام مي شود، همچنين براي دانش آموزان دبيرستاني و افرادي كه با فيزيك آشنايي ندارند ترويج علم وتوسعه فيزيك از طريق باشگاه هاي فيزيك و مجلات پژوهشي فيزيك صورت مي گيرد.

وي با بيان اينكه مقوله علم بايد از طريق رسانه هاي ملي و گروهي ترويج يافته و به معناي واقعي خود در دبستان ها شناخته شود، اظهار كرد: متأسفانه يك سري غلط آموزي ها علم فيزيك را در ابهامات قرار داده است در حالي كه فيزيك علم مشخص و مبتني بر آزمايش و روش علمي است كه به مسائل علمي در مقياس بزرگ و كوچك مي پردازد و تاكنون منجر به نتايج فراواني شده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي شريف با ابراز اميدواري از اينكه توليد علمي كشور به طور چشمگيري رشد كرده به طوري كه ايران در جهان اسلام رتبه اول توليد علم را داراد، تصريح كرد: مقالات علمي بسياري در انجمن هاي فيزيك كشور توليد مي شود و بنده توانايي مرور چند صد مقاله را ندارم.

رئيس انجمن فيزيك ايران در پاسخ به اينكه آيا افزايش تعداد مقالات علمي صرفا به معناي توليد علم است؟ گفت:اخيرا برخي از متخصصين كشور مطرح م كنند كه اجباري در كميت مقالات علمي نيست بااين حال نشانه هايي از توليد مقالات كيفي در كشور وجود دارد به طوري كه ايران طبق نقشه علمي جهان در زمره 42 كشور توليد كننده برترعلم قرار گرفته است.

انتهای خبر