نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8318 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد:

ارتقای ۲۱۵ پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی جهانی وبومتریکس ۲۰۲۰-JULY

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای ۲۱۵ پله ای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه های جهان و ۶ پله ای در بین دانشگاه های کشور در ۶ ماهه اخیر خبر داد.

ارتقای ۲۱۵ پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی جهانی وبومتریکس ۲۰۲۰-JULY

به گزارش ابصارخبر، دکتر ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در آخرین رتبه بندی منتشر شده وبومتریکس دانشگاه های دنیا (جولای ۲۰۲۰)، دانشگاه محقق اردبیلی با ۲۱۵ رتبه ارتقا در جهان و ۶ رتبه ارتقا در ایران، در جایگاه ۲۳۰۰ جهانی و ۴۴ کشور قرار گرفت.

وی افزود: در بین دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی بالاتر از دانشگاه های اصفهان، صنعتی سهند، علامه طباطبایی، شاهد، شهرکرد، اراک، یاسوج، ایلام، خرم آباد، شهید مدنی تبریز، صنعتی شیراز، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان وغیره رتبه ۲۹ را کسب کرد.

بضاعت پور افزود: در این نظام رتبه بندی از چهار شاخص شامل مجموع استنادات به مقالات نمایه شده دانشگاه در گوگل اسکالر، تعداد مقالات دانشگاه در بین ۱۰ درصد مقالات پراستناد سایماگو، تعداد صفحات نمایه شده وب سایت دانشگاه در گوگل و تعداد بک لینک ها به وب سایت دانشگاه، برای رتبه بندی دانشگاه ها استفاده می شود و دانشگاه محقق اردبیلی در همه این شاخص های رشد قابل توجهی داشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رتبه های قبلی دانشگاه گفت: در طول دو  سال اخیر ارتقای رتبه دانشگاه محقق اردبیلی روند مداوم رو به رشدی را داشته به طوری که نسبت به سال ۲۰۱۸ در رده بندی جهانی ۴۴۵ رتبه و در ایران ۱۳ رتبه ارتقا را شاهد بوده ایم.

وی اضافه کرد: توسعه قابل توجه زیرساخت های فناوری اطلاعات، افزایش چشمگیر دسترس پذیری سرویس های الکترونیکی دانشگاه، انتشار گسترده یافته های پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی از طریق سامانه مخزن علمی در راستای راهبرد دسترسی آزاد به اطلاعات علمی، به روز رسانی مداوم پژوهش های پژوهشگران دانشگاه در گوگل اسکالر، افزایش ۳ برابری تعداد صفحات علمی دانشگاه در وب در جهت رویت پذیری بیشتر پژوهش های دانشگاه در اینترنت و افزایش استنادات به این پژوهش ها و نیز پایش مداوم بک لینک ها به وب سایت دانشگاه از مهمترین اقداماتی بوده که در دو سال اخیر در جهت بهبود شاخص های وبومتریکس در این دانشگاه انجام شده است.

بضاعت پور ادامه داد: در رده بندی اخیر، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ترتیب رتبه های اول تا سوم کشور را کسب کردند و دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم دنیا قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/ج