نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10031 ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸

مدرس دانشگاه:

عزاداری محرم معنویت قشر جوان را افزایش می‌دهد

مدرس دانشگاه گفت: جوانان بایستی برای درک واقعی و نزدیک شدن به حضرت امام حسین(ع)، نماز را در وهله اول امورات خود و عمل به سایر واجبات دین را نیز در سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

عزاداری محرم معنویت قشر جوان را افزایش می‌دهد

 حسن عالی‌زاده، مدرس دانشگاه در گفتگو با ابصارخبر،  با بیان اینکه عزاداری در ماه محرم معنویت وجودی افراد بخصوص قشر جوان را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: واقعه محرم و قیام عاشورا با پیامهای امر به معروف و نهی از منکر شروع شد و با نماز خاتمه یافت. در واقع سراسر واقعه محرم و عاشورا پر از معنویت، درس اخلاق، دینداری و آزادگی بوده است.  

وی با بیان اینکه انحراف از اصول و موازین اسلام توسط معاویه و پسرش یزید دلیل اصلی قیام امام حسین(ع) شد، بیان کرد: آنچه مسلم اسـت دوران امامت حسین بن علی(ع) را می‌توان بـه دو بخش دوره حاکمیت معاویه و حکومت یزید تقسیم کرد. در حقیقت در زمان امام حسین(ع) انحراف از اصول و موازین اسلام کـه پس از رحلت رسول خدا(ص) آغاز و در زمان عثمان خلیفه سوم گسترش یافته بود بـه اوج خود رسید.  

این مدرس دانشگاه افزود: یکی از مهم‌ترین مستنداتی کـه می‌توان در بررسی اهداف قیام حسین(ع) بـه آن مراجعه نمود وصیتنامه حضرت اسـت. اصلاح امور مسلمانان محور اصلی وصیت نامه امام«ع» اسـت، زیرا می‌توان امر بـه معروف، نهی از منکر و عمل بـه سیره پیامبر و امیر المومنین علی(ع) را نیز در گرو اصلاح جامعه دانست.  

عالی‌زاده با اشاره به شعارهای عاشورا اظهار کرد: به گفته شهید مطهری؛ حق گرایی، آزادی و شرافت، دوری از ذلت، اصلاحات اجتماعی و انزجار از دنیازدگی و تظاهر دینی از اهم شعارهای عاشورا است که هر کدام می تواند برای انسانها درس باشد.  

وی در مورد مهم‌ترين پيام‌هاي قيام عاشورا بر اساس آموزه های قرآنی و آیات الهی گفت: مهم‌ترين پيام عاشورا ارتباط با خدا و نماز است چرا كه امام حسين(ع) كشته نماز است و اگر زن و بچه آن حضرت به اسارت گرفته شدند به خاطر احياي نماز بود. لذا جوانان بایستی برای درک واقعی و نزدیک شدن به آن حضرت نماز را در وهله اول امورات خود و عمل به سایر واجبات دین را نیز در سرلوحه زندگی خود قرار دهند.  

 

گفتگو از: ابراهیم عزیززاده

 

انتهای خبر/