پربازدیدترین ها

کد خبر: 1020 ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲

حجت الاسلام مرتضی حدادی:

تنها راه ماندن در خط امام،تبعیت از ولایت فقیه است

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تنها راه ماندن در خط ولایت الهی تبعیت از کسی است که بیشترین سنخیت را با ولایت الهی دارد گفت: دشمن هم تنها این اصل را مانع حرکت خود می داند و همواره در صدد ضربه زدن به آن برآمده است.

تنها راه ماندن در خط امام،تبعیت از ولایت فقیه است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت‌الاسلام مرتضی حدادی، مدرس حوزه و دانشگاه، در طرح تقویت مبانی اعتقادی بسیج دانشجویی به تبیین جایگاه و ارزش ولایت فقیه در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: جامعه بشری به این موضوع مهم پی برده است که جامعه نیازمند یک مدیر و مدبر است؛ بنابراین کل جهان نیازمند یک مدبر است.

حدادی ولایت فقیه را زمام‌دار ترویج معارف الهی دانست و تأکید کرد: مردم به‌واسطه حاکمیت یک فرد فقیه و عالم جامع شرایط از ظلمت‌ها و تاریکی‌های عرصه سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و هزاران هزار فتنه و شبهه خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه اصل اساسی، دین مبین اسلام است تصریح کرد: خط ولایت از زمان حضرت آدم تا قیامت مشخص بوده بطوریکه محوریت آن با خداوند است و در مقابل این خط، خط شیطان و طاغوت قرار دارد.

استاد حوزه  ودانشگاه با بیان اینکه در زمان پیامبر اکرم(ص) زمامدار جریان ولایت به اذن خداوند متعال، حضرت رسول اکرم(ص) بود گفت: همانطوریکه خداوند متعال در قران کریم می فرماید؛ همانا خداوند خود ولی شما و پیامبر او و مومنین، آنهایی که در حالت رکوع ذکات می دهند است.

وی ادامه داد: خداوند به صراحت در آیه ولایت قرآن کریم و حدیث غدیر سردمدار این جریان را بعد از پیامبر(ص) امیرالمومنین(ع) معرفی می کند.

حدادی با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام زمان(عج) این خط نباید بدون پیشوا و رهبر باشد  گفت: همواره  جریان مقابل  که طاغوت و شیطان است در جهت انحراف مسیر قدم بر می دارد.

 وی با توجه به روایات و براهین عقلی، فقیه مدیر و مدبر (ولایت فقیه) را تنها کسی دانست که صلاحیت رهبری این جریان در دوران غیبت امام زمان(عج) را در بین مردم دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر کسی که ولایت امیرالمومنین (ع) را به خوبی درک کرده باشد بدون شک در پیروی از ولایت فقیه تردیدی به خود راه نخواهد داد گفت: چرا که تنها راه ماندن در خط ولایت الهی تبعیت از کسی است که بیشترین سنخیت را با ولایت الهی، ولایت رسول خدا و ولایت اهل بیت دارد از این رو است که امام خمینی(ره) فرمودند: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است. همانگونه که ولایت امیرالمومنین هم ولایت رسول خدابود و دشمن هم تنها این اصل را مانع حرکت خود می داند و همواره در صدد ضربه زدن به آن برآمده است.

حجت‌الاسلام حدادی با بیان این که دشمن درصدد ضربه زدن به ولایت است، تصریح کرد: دشمنان خارجی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل غاصب به‌صورت علنی برای ضربه‌زدن به جایگاه ولایت برنامه‌ریزی می‌کنند؛ اما هوشیاری و بصیرت ملت مقابل هجمه سنگین دشمنان ایستاده است.

وی امنیت و اقتدار کشور را در زیر سایه عنایت الهی دانست و تأکید کرد: تا زمانی که خدای متعال نعمت ولایت فقیه را در این کشور قرار داده هیچ تهدیدی و فتنه‌ای به نظام آسیب نخواهد زد و توطئه‌ها خنثی خواهد شد.

انتهای پیام