پربازدیدترین ها

کد خبر: 1083 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶

مدير مرکز ارتباط علمی با جامعه و کار آفرينی دانشگاه محقق:

آموزش بايد پژوهش محور و برون­گرا باشد و نه تقليدی و درون­گرا

مدير مرکز ارتباط علمی با جامعه و کار آفرينی دانشگاه محقق با بیان اینکه دانشگاه­های نسل سوم تحت عنوان «دانشگاه کارآفرين و توسعه ­گرا» نام گرفته اند،گفت: دانشگاه کارآفرين، مديريت دانش و توسعه صنعتی را به عهده دارد.

آموزش بايد پژوهش محور و برون­گرا باشد و نه تقليدی و درون­گرا

مهدی داوری مدير مرکز ارتباط علمی با جامعه و کار آفرينی دانشگاه محقق اردبيلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، از جمله سياست های مورد تاکيد اين نهاد را ترويج فرهنگ کار آفرينی با رويکرد توسعه گرايی در دانشگاه عنوان کرد.

 

مدير مرکز ارتباط علمی با جامعه و کار آفرينی دانشگاه محقق با بیان اینکه دانشگاه­های نسل سوم تحت عنوان «دانشگاه کارآفرين و توسعه ­گرا» نام گرفته اند گفت: در واقع، دانشگاه کارآفرين، مديريت دانش و توسعه صنعتی را به عهده دارد.

 

داوری رسالت دانشگاه را تربيت نيروی انسانی خلاق، متخصص، مبتکر، کارآفرين و نوآور عنوان کرد و افزود: آموزش بايد پژوهش محور و برون­گرا و مسأله محور باشد و نه تقليدی و درون­گرا؛ در واقع، ترويج فرهنگ کارآفرينانه از ويژگي­های ديگر دانشگاه کار آفرين است.

 

وی رسالت مرکز کارآفرينی دانشگاه را ترويج فرهنگ کارآفرينی در دانشگاه دانست و افزود:ترويج روحيه کارآفرينی در دانشجويان، آشنايی آن­ها با روش­های ايجاد کسب و کار،نحوه کاربردي­ تر کردن رشته­ های تحصيلی در جامعه و توسعه فرهنگ نوآوری و خلاقيت از اهداف مهم این مراکز در دانشگاه­ها است.

 

مدير مرکز ارتباط علمی با جامعه و کار آفرينی دانشگاه محقق در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تحقق و اجرای اين سياست افزود: پيشنهاد بازنگری سرفصل دروس دانشگاهی با نگاه کاربردي ­تر کردن رشته ­های تحصيلی مدتی است که در وزارت علوم، تحقيقات و فناوری ارايه شده است.

 

داوری تأکيد کرد: در هر حال باید تناسب بين فارغ ­التحصيلان دانشگاهی و نياز بازار کار همواره از طرف مراجع ذيربط مورد توجه قرار گيرد.

 

وی حل مشکلات جامعه و ارايه راهکارها برای توسعه صنعتی، کشاورزی و مديريتی را در کنار وظايف آموزشی به عنوان يک وظيفه مهم تلقی کرد و افزود: مراکز تصميم­ ساز و واحدهای توليدی باید استفاده از نتايج تحقيقات دانشگاهی و تصميم­ گيري­های پژوهش محور را در سرلوحه برنامه­ های خود قرار دهند.

 

عضو هيئت علمی دانشگاه محقق اردبيلی در خصوص ارتباط ساير نهاد های اجرايی و واحد های توليدی با اين مرکز افزود: در حال حاضر و در خصوص این ارتباط، اجرای برخی طرح­های بين سازمانی، بازديدها، شرکت اساتيد در کميته­ های تحقيقاتی، برگزاری دوره­ های آموزشی و سمينارهای مشترک و کارآموزی دانشجويان مشهود است.

 

داوری در پایان سخنان خود گفت: با توجه به پتانسيل بالای دانشگاه­ها به ويژه دانشگاه محقق اردبيلی به عنوان نماد آموزش عالی استان از يک طرف و نياز صنعت و کشاورزی و سازمان­های اجرايی استان به حل مشکلات و توسعه همه جانبه از طريق پژوهش­ از طرف ديگر، اين ارتباط موجود رضايت­بخش و کافی نيست و بايستی تحول عمده ­ای در اين راستا صورت گيرد.

انتهای پیام