نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 9451 ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳

امام جمعه شهرستان نیر:

حماسه 9 دی، نیازمند جهاد تبیین است/ تعلل مسئولان در راه اندازی شهرک دامپروری نیر پذیرفتنی نیست

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه وظیفه متولیان فرهنگی کشور، تبیین ابعاد مختلف حماسه 9دی در جامعه است، به مشکلات شهرستان نیر اشاره کرد و گفت:تعلل مسئولان در راه اندازی شهرک دامپروری نیر پذیرفتنی نیست.

حماسه 9 دی، نیازمند جهاد تبیین است/ تعلل مسئولان در راه اندازی شهرک دامپروری نیر پذیرفتنی نیست

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه نیکزاد نماینده مردم شهرستان نیر در مجلس قول حمایت همه جانبه برای ایجاد شهرک دامپروری در شهرستان نیر داده است، گفت: جهاد کشارزی استان متاسفانه علی رغم تامین آب شهرک، هنوز در تحقق این شهرک اقتصادی تعلل دارد.

تقوا عامل پیش برندگی اجرای حق و عدالت طلبی در جامعه  است

امام جمعه شهرستان نیر به تبیین موضوع تقوا پرداخت و گفت: خود را ندیدن و در همه حال خداوند متعال را دیدن معنی تقوا است در حالیکه اهل دنیا فقط خود و منافع خود را می بینند و برای رسیدن به مقاصد و منافعشان هرکاری می کنند.

وی از قانع بودن و افزون طلبی نکردن به عنوان یکی از خصوصیات اهل تقوا نام برد و گفت: همه ظلمها و فسادها به خاطر دنیا طلبی است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود رانت خواری، زمین خواری ، اختلاس و فساد اخلاقی را نتیجه بی تقوایی در جامعه دانست و گفت:  اگر در جامعه تبعیض مشاهده می شود و همچنین رغبتی برای مبارزه با ظلم نیست به خاطر حب دنیا است.

وی با بیان اینکه تقوا در مسئولان باید نمود بیشتری پیدا کند، گفت: تقوا عامل پیش برندگی اجرای حق و عدالت طلبی در جامعه و مبارزه با فساد اخلاقی است.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)، پاسخ قاطع به گستاخی های رژیم مجعول صهیونیستی بود

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: این رزمایش در واقع پاسخ قاطع به گستاخی های رژیم مجعول صهیونیستی بود و نشان داد که تهدید حمله به ایران طنزی بیش نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اشراف اطلاعاتی ایران اسلامی به تحرکات دشمنانش در منطقه و نیز تغییر راهبرد نظامی ایران از پدافندی به آفندی و نیز راهبرد پیش دستانه، امکان حمله دشمنان به ایران اسلامی و انقلابی غیر ممکن است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه بازدارندگی ایران در مواقع حساس برای دشمنان نظام و انقلاب غیر قابل تصور است، گفت: امروز میدان مبارزه و جنگ تغییر کرده است و دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی جنگ سختی به خصوص در بخش جنگ نرم، جنگ رسانه ای و جنگ اطلاعاتی و امنیتی را پیش رو دارند.

این مبلغ اسلامی شبه افکنی و جنگ روانی دشمنان در برهه فعلی را یاداور شد و گفت: امروز دشمنان با ایجاد شبهه در حوزه دین، مذهب، اقتصاد، ناکارآمدی مسئولان و هزاران شبهه دیگر برنامه هایی چون فتنه 88، فتنه بنزین، گرانی و  افزایش بهای دلار را در سر می پرورانند  بخصوص که انگلیسی ها این اواخر با به چالش کشیدن کشورهای مستقل یا جبهه مقاومت از جمله ایران، عراق، یمن، سوریه، لبنان در تلاش است با ایجاد تحولات منطقه ای به هدف دیرینه خود یعنی تامین امنیت رژیم مجعول صهیونیستی برسد و در این راه از همه توان خود از جنگ نرم گرفته تا تخریب ، کودتا، اقدامات تروریستی و مرموزانه استفاده می کند.

 وی مکر و تبحر دشمنان ایرانی اسلامی در 4 دهه گذشته را متذکر شد و گفت: عقل ایجاب می کند که ساختار اطلاعاتی و نظامی ایران بصورت یکپارچه در آمادگی کامل باشد.

وزارت خارجه و  صدا و سیما در تبیین موضوع مذاکرات وین نقش آفرینی کنند

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش همه جانبه ایران و همکاری های لازم در مذاکرات وین و تلاش های سیاسی و دیپلماتیک تیم مذاکره کننده ایران، دشمنان درصدد هستند تا با فضاسازی های غیر واقعی توسط رسانه های غربی و عبری در مورد رویکرد دولت سیزدهم در روابط خارجی با ناتوان نشان دادن تیم مذاکره کننده و نیز ایجاد موج تخریبی و القای ناامیدی در بین مردم نسبت به نتیجه مذاکرات به اهداف پلید خود برسند.

وی شیطنت های غرب و آمریکا را در این خصوص متذکر شد و گفت: دشمنان با ایجاد اهرم های روانی سعی دارند تا با طراحی توطئه های جدید با هدایت جنگ روانی و ادراکی در فضای داخلی و بین المللی به اهداف خود برسند.

این مبلغ اسلامی به لزوم جهاد تبیین در این خصوص اشاره کرد و گفت: وزارت خارجه و  صدا و سیما نقش بسزایی در تبیین موضوع مذاکرات وین بر عهده دارند چراکه با روشنگری و تبیین مسائل پیرامون نقش مهمی در شفاف سازی اذهان مردم و نقشه برآب کردن توطئه های دشمنان در این خصوص دارند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه اصل در مذاکرات هسته ای رفع و لغو تحریم ها است، گفت: بدون تردید اولویت اول ایران اسلامی در مذاکرات پیش رو، خنثی سازی تحریم ها با نگاه به توان درونی و نگاه برون نگر به اقتصاد همسایگان ایران است که در دولت های گذشته از آنها غافل شدیم.

وی افزود: دولت سیزدهم باید با تمام قوت و هماهنگی لازم بین دستگاه دیپلماسی و ستاد اقتصادی در این راستا گام بردارد.

حکام آل سعود در باتلاق یمن و انصارالله گیر افتاده است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود شهادت سفیر ایران در یمن را که همرزم شهید سلیمانی بود، تبریک و تسلیت گفت و با بیان اینکه امروز تحرکات دشمنان برعلیه ایران اسلامی، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه ای است، گفت: دشمنان برای اینکه بتوانند در این نبرد بر افکار عمومی مسلط شوند برای تضعیف روحیه مردم، ایجاد نا امیدی و تخریب افکار عمومی با جنگ تبلیغاتی به میدان آمده اند.

وی افزود: دشمن در این نبرد  درصدد است با تصویرسازی غلط از واقعیت ها که راهبرد اصلی آنها است، ملت ما بخصوص نسل های 4 و 5 انقلاب را دچار غفلت کند.

حجت الاسلام نعمتی مسئولیت متولیان فرهنگی در این نبرد را مهم و حساس عنوان کرد و گفت:  جهاد تبیین تنها راه متولیان فرهنگی در جنگ روایت ها است.

حماسه 9 دی، نیازمند جهاد تبیین است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز حماسه 9 دی نیز اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی در واقع امکان هرگونه تحرک را از دشمنان، جریان ضد انقلاب و آشوبگران و فتنه گران سلب کرد بنابراین امروز وظیفه متولیان فرهنگی کشور، تبیین ابعاد مختلف این حماسه مردمی است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی در کنار سپاه و روحانیت برای جهادتبیین در جنگ روایت ها، سخت ترین مسئولیت ها را برعهده دارند.

حجت الاسلام نعمتی از اقدامات سپاه و بسیج در راستای نهضت روشنگری برای کارکنان ادارات، دانشجویان و دانش آموزان قدردانی کرد و گفت: فرمانداری نیز در آستانه 9 دی و فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در این نهضت ارزشمند ایفای نقش کند.

وی در پایان سخنان خود از حل اختلاف 15 ساله سازمان جهاد کشاورزی و اوقاف و امور خیریه در شهرستان نیر خبرداد و گفت: نیکزاد نماینده مردم شهرستان نیر در مجلس قول حمایت همه جانبه برای ایجاد شهرک دامپروری در شهرستان نیر داده است با اینحال جهاد کشارزی استان متاسفانه علی رغم تامین آب شهرک هنوز در تحقق این شهرک اقتصادی تعلل دارد.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه این مملکت هرگز بدست آمریکائیها، روس ها، انگلیسی ها و اروپایی ها ساخته نخواهد شد، گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا با انجام وظیفه خود راه را برای پیشرفت و تعالی مناطق خود هموار کنند تا ایران اسلامی به دست جوانان این مرز و بوم به رشد و شکوفایی و بالندگی برسد.

 

انتهای پیام/ج