نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 9991 ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴

یک مبلغ اسلامی:

راهپیمایی اربعین، بزرگترین مانور سیاسی مسلمانان است

یک مبلغ اسلامی به پیاده‌ری اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: یکی از فواید بزرگ راهپیمایی اربعین معرفی حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) به جهانیان است، روزی که همه عالم راه امام را بخوبی شناخته و الگو قرار دهند.

راهپیمایی اربعین، بزرگترین مانور سیاسی مسلمانان است

حجت‌الاسلام حسین نوری در گفتگو با ابصارخبر با بیان اینکه امام حسین (ع) نه تنها شیعه را از ذلت و خواری نجات داد بلکه برای همیشه به جامعه اسلامی ابهت داد که در طول تاریخ زنده، ماندگار و بالنده خواهد بود، گفت: آنهایی که زیر چتر سیدالشهدا (ع) قرار گرفتند، جاودانه ماندند.

وی به برهه فعلی اشاره کرد و گفت: امروز در این مقطع حساس تاریخی ما وظیفه داریم تا با شناخت دقیق از سیره، سلوک و هدف قیام امام حسین (ع) زیر پرچم آن حضرت خودمان را قرار دهیم تا همواره در اردوگاه امام حسین (ع) قرار بگیریم.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود سرنوشت معاندین و معارضین را یادآور و گفت: در زمان واقعه کربلا عده‌ای به عنوان معارضین و عده‌ای نیز به عنوان ساکتین در مقابل حق و حقیقت سکوت اختیار کرده و  از حق دفاع نکردند و این ۲ طایفه در زمره محبان و شیعیان امام حسین (ع) قرار نخواهند گرفت.

حجت‌الاسلام نوری به قیام کربلا اشاره کرد و گفت: در سال ۶۱ هجری امام حسین (ع) تنها با تکیه بر ۷۲ یار صدیق خود در جهاد با کفر و الحاد که بیش از ۳۰ هزار نفر بودند، توانست مردانه و با عزت تمام بجنگد تا احیای ارزش‌های ناب اسلامی را در طول تاریخ شاهد باشیم.

وی آرامش یاران امام حسین (ع) را یکی از برجسته‌ترین عنایت الهی برشمرد و خاطرنشان کرد:  آرامش یاران امام حسین (ع) و محبان آن حضرت زمینه خوبی را فراهم کرد تا بهترین شرایط در مسیر اثبات حقانیت شکل بگیرد و امروز نیز شایسته است یاران و انصار امام حسین (ع) در مسیر اثبات حق و حقیقت از این آرامش و امنیت خاطر بهره ببرند.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: یاران امام حسین (ع) همواره در مسیر جهاد با قدرت و توان تمام حاضر شده و لحظه‌ای از دینداری و عشق به مرام حسینی دست نکشیدند.

وی پرداخت هزینه‌های سنگین در مسیر احیای ارزش‌های دینی و الهی یادآور شد و گفت: نماد دینداری ترک محرمات است و ضرورت دارد با ترک محرمات فرصت و زمینه شفاعت امام حسین و اهل بیت را نصیب خود کنیم.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه باید به واجبات به درستی عمل و در احیای ارزش‌های دینی تلاش مجاهدانه‌ای انجام داد گفت: حفظ حریم خانواده و عفاف و حجاب نمونه برجسته عمل به واجبات و ترک محرمات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم پیاده روی کربلا در روز اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین، از دیرباز در میان شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) اهمیت بسزایی داشته و علما و مراجع نیز همگام با مردم عراق و دیگر سرزمین های اسلامی در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوری به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در جلسه درس خارج فقه، پدیده بی‌نظیر و حركت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی علیه‌السلام را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: تركیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مكتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حركت عاشقانه و مؤمنانه مردم از كشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.

وی به رهنمودهای علمای شیعه در خصوص پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله العظمی بهجت، پیاده‌روی اربعین را بهترین فرصت برای معرفی امام حسین(ع) به جهانیان دانسته، بر این نکته تأکید می کردند که: الان هنوز همه مردم عالم، حسین(ع) را نمی شناسند و این تقصیر ماست؛ چون ما برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود.

این مبلغ اسلامی گفت: امروزه راهپیمایی اربعین علاوه بر همه کمالات معنوی که در بر دارد ،پیام سیاسی بزرگی برای جهانیان نیز دارد. در عاشورای امسال همگان شاهد بودید که در یک روز ندای « هیهات من الذله» توسط میلیونها مسلمان همزمان در بیروت پایتخت لبنان، در صنعا پایتخت یمن و مناطق شیعه نشین عربستان، در سر تا سر عراق، ایران اسلامی، هند و پاکستان و افغانستان و آسیای دور و آذربایجان و قفقاز و استانبول و بسیاری از نقاط جهان حتی اروپا و آمریکا طنین انداز شد و این یعنی امام حسین (ع) زنده است و نهضت ظلم ستیز او نیز تمامی عرصه سرزمینهای اسلامی را فرا گرفته است. 

وی یکی از فواید بزرگ راهپیمایی اربعین همین معرفی امام مظلوم ما حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به جهانیان  عنوان کرد و گفت: روزی فرا خواهد رسید که همه عالم امام حسین (ع) و راه اورا بخوبی بشناسد و الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام نوری تصریج کرد: راهپیمایی اربعین به مانوربزرگ سیاسی مسلمانان و شیعیان در مقابل اسرائیل و آمریکا و دیگر اذناب آنها در منطقه تبدیل شده و روز به روز باید بر شکوه و عظمت آن افزوده شود.

 

 

گفتگو: مهدی جدی

 

انتهای خبر/ج