نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10049 ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد؛

مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله مروج در اردبیل

مراسم یادبود بیست و سومین سال رحلت آیت‌الله مروج در اردبیل برگزار شد.

مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله مروج در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ابصارخبر، مراسم بیست‌وسومین سال ارتحال آیت‌الله بیوک خلیل‌زاده مروج امام جمعه فقید اردبیل شب سه‌شنبه با حضور آیت‌اللهمحمدتقی پورمحمدی نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، حامد عاملی استاندار اردبیل، جمعی از ائمه جمعه شهرستان‌های اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیشکسوتان و ریش‌سفیدان محلات سیزده‌گانه اردبیل در مؤسسه فرهنگی و تحقیقاتی آیت‌الله مروج برگزار شد.

آیت‌الله پورمحمدی در این مراسم ضمن بیان خاطراتی از آیت‌الله مروج از دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس به سبک زندگی امام جمعه فقید اردبیل اشاره کرد و گفت: مردم‌داری و مردم‌یاری آیت‌الله مروج زبان‌زد آن دوران بود.

وی با بیان اینکهسیره آیت‌الله مروج کلاس درس اخلاق‌ و عرفان برای همگان بود گفت: امروز همه باید تلاش کنند تا با ترویج سیره آیت‌الله مروج راه و روش این مجاهد فی‌سبیل‌الله و عالم‌ربانی در جای‌جای دارالارشاد اردبیل جاری شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری  به نقش آیت‌الله مروج در احیا و رونق حوزه‌های علمیه اردبیل اشاره کرد و گفت: علمای آذربایجان ستارگان درخشان آسمان ایران هستند و نقش به‌سزایی در تحولات کشور به‌ویژه دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حراست از مرزهای عقیدتی کشور ایفا کرده و خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکهمیزا علی‌اکبر اردبیلی، آیت‌الله علی مشگینی و آیت‌الله سید یونس یونسی اردبیلی که از علمای شاخص دارالارشاد اردبیل در گذشته‌ نه چندان دور هستند گفت: علمای بزرگ اردبیل همواره با تقوا و پارسایی خود تداوم‌بخش راه مقدس اردبیلی بوده و خواهند بود.

تلاوت قرآن کریم، شعرخوانی، سخنرانی مذهبی و مداحی از جمله برنامه‌های این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای خبر/ ج