پربازدیدترین ها

کد خبر: 1174 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳

به همت گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه محقق

یادواره شهدای روستای "شندرشامی" برگزار شد

یادواره 4شهید روستای شندرشامی با حضور مسئولین دانشگاه محقق اردبیلی و بسیج دانشجویی استان در مسجد روستا برگزار شد.

یادواره شهدای روستای "شندرشامی" برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شامگاه امروز(جمعه 94/05/23)  به همت گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی یادواره 4شهید روستای" شندرشامی" با حضصور مسئولین دانشگاه محقق اردبیلی و بسیج دانشجویی استان و جمعی از میهمانان روستاهای همجوار در مسجد این روستا برگزار شد.

مظفری رزمنده دوران دفاع مقدس و از اهالی روستا در ابتدا به بیان اهمیت برگزاری گرامیداشت برای شهدا پرداخت و گفت: بزرگداشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آشنا کردن جوامع با ابعاد زندگی شهدا از جمله اهداف برگزاری یادواره برای شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا الگوی ادب، ایثار، اخلاق، رفتار و محبت هستند، افزود: جوانان می توانند با الگو قرار دادن خصلت های شهدا بعنوان الگو و سرمشق و ادامه دادن راه این عزیزان، مانند آنها رستگار شوند.

مظفری با انتقاد از مراجع ذیربط در مورد حفظ و نگهداری آثار شهدا، گردآوری و چاپ سیره عملی و خاطرات شهدا را حداقل ادای دین به شهدا خواند.

حجت الاسلام سیف الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق به عنوان سخنران اصلی یادواره به تفسیر آیات مربوط به شهادت در قرآن کریم پرداخت و گفت: در تمام مواقع بخصوص  در زمان گرفتار شدن در مشکلات و مصائب رجوع به قرآن کریم و عمل به مفاهیم نهفته در آیات قرآن کریم بعنوان چراغ راهی جهت هدایت و خارج شدن از جاده های سیاه و تاریکی اعمال آلوده به گناه است.

در پایان این مراسم از خانواده های 4 شهید این روستا شامل: خانواده ای شهید میرنظام شاکر،حجت آزاد،فریدون پیران و محمود پیران با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل امد.

روستای "شندر شامی" در شمال اردبیل در دامنه‌های سبلان است که از اردبیل تقریباً ۳۱ کیلومتر فاصله دارد.

کلمه شندر شامی از دو واژه شندر (به معنای قطعه و تکه) و شام (به معنی جنگل و بیشه) گرفته شده‌است.

 طبیعت زیبای کوهستانی ،وجود صخره ها و مراتع بکر وهمچنین چشمه هاوجویبارهای فراوان زیبایی خاصی به این روستا داده است. این روستا باروستاهای گندیشمین وشیخ احمد همسایه است.

انتهای پیام