نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 9695 ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور :

تربیت عملیاتی اولویت امروز دانشگاه ها شود/ دستاوردهای نهضت مسئله محوری بسیج دانشجویی، مثال زدنی است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به دستاوردهای نهضت مسئله محوری بسیج دانشجویی در کشور اشاره کرد و گفت: برای تحقق جامعه آرمانی ،امروز باید تربیت عملیاتی اولویت دانشگاه ها شود

تربیت عملیاتی اولویت امروز دانشگاه ها شود/ دستاوردهای نهضت مسئله محوری بسیج دانشجویی، مثال زدنی است

به گزارش ابصارخبر، محمدحسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور  پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانشجویی استان اردبیل  به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دانشجویان بسیجی رسالت سنگینی جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم دارند.

وی به دیدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از این دیدارها دیدار با دانشجویان است که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبات اصلی خود از جوانان را در این دیدار مطرح می کنند.

کفعمی با بیان اینکه جوانان موتور محرکه و پیشران کشور هستند، گفت: دانشجویان برای تحرک بیشتر کشور به سمت تعالی و پیشرفت باید معقولانه و منضبط عمل کنند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: وظیفه سرعت بخشیدن  به تحولات کشور و حرکت به سمت پیشرفت و تعالی روز افزن بر عهده قشر دانشجو است و در واقع دانشجو جریان ساز این حرکت عظیم است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به 9 راهکار رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نقش آفرینی جوانان اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی در محیط های علمی و دانشگاهی باید نقش تعیین کننده ایفا کند تا با روحیه انقلابی و کار جهادی در جامعه نیز امیدآفرینی کند.

وی به حل مسائل کشور به دست دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: طرح مسئله محوری بسیج دانشجویی در راستای ورود به حل مسائل مختلف استانی و کشوری موفق بوده و دستاوردهای مطلوبی داشته است.

کفعمی  به پایان نامه های دانشجویی در مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: بطور متوسط روزی 800 پایان نامه در کشور نگارش می شود ولی متاسفانه از کارایی لازم برای برطرف کردن مسائل و مشکلات کشور برخوردار نیست.

وی افزود: بسیج دانشجویی با ورود به نهضت مسئله محوری  با شناخت عالمانه نسبت به شناسایی مشکلات به تعیین راهکار حل معظل و برطرف کردن مشکلات اقدام کرده و موفق به کسب نتایج و برکاتی نیز شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: یکی از اهداف  و ماموریت های بسیج دانشجویی ایجاد حرکت عمومی در جامعه برای رسیدن به نقطه مطلوب است.

وی به رسالت دانشگاه در این خصوص اشاره کرد و گفت: رسالت دانشگاه یک رسالت ویژه  و غیرقابل انکار است و برنامه های بسیج دانشجویی در واقع کمک کننده به توان بالای دانشگاه ها در پیشبرد اهداف کلان نظام و انقلاب اسلامی است.

کفعمی با بیان اینکه اگر دانشگاه علم نافع تولید نکنند و دانشجوی انقلاب پرورش ندهند در واقع  در انجام رسالت خود کوتاهی کرده اند، گفت: نقش بسیج در این راستا نقش محوری  و هدایت کننده است، چراکه برنامه های تربیتی بسیج دانشجویی در دانشگاه ها مکمل و تکمیل کننده نظام آموزشی و توانمند سازی دانشگاه ها است.

وی به ایام کرونا نیز اشاره کرد و گفت: امروز بعد از 2 سال تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به دلیل شرایط کرونایی شاهد نوگشایی این مراکز مهم هستیم و بالتبع با گرم شدن محافل علمی و باز گشت شور و نشاط اجتماعی به کشور، بسیج دانشجویی نیز با برنامه های منسجم می تواند  ابتکار عمل را بدست گرفته و با ایجاد فضای انقلابی، توان علمی و فرهنگی دانشگاه ها و دانشجویان را در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی هدایت کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خواستار اجرای مدل دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی در سطح کشور شد و گفت: این کار مستلزم تلاش شبانه روزی و مجاهدت است

وی در پایان سخنان خود به لزوم تربیت عملیاتی در دانشگاه ها پرداخت و گفت: تربیتی متعالی و هدفدار است که در حین انجام عملیات انجام شود چراکه آسیب ها شناسایی و منجر به تقویت نقاط ضعیف می شود.

کفعمی از مسئولین دانشگاه ها خواست: تا تربیت عملیاتی را در کنار آموزش علم و دانش در اولیت برنامه های خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/ج